بانکبانک و بیمه

در نرخ ارز بازار ثانویه دخالت نمی‌کنیم


رییس کل بانک مرکزی گفت: ما بارها گفته‌ایم که روی نرخ ارز دخالت نمی‌کنیم و بازار خودش آن را تثبیت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (armaneghtesadi.com)،عبدالناصر همتی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که برای موضوع سود بانکی و حل مشکلات اقتصادی کشور چه کارهایی در بانک مرکزی انجام شده است ، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده، اما الان نمی‌توانم آن را مطرح کنم و ان‌شاءالله اگر انجام شد اطلاع‌رسانی می‌شود.
وی افزود:  هسته اصلی تعادل بخش ارزی بازار ثانویه است که به تدریج دارد عمق پیدا می‌کند و قیمت‌هایش هم همان‌طور که آقای رییس جمهوری اعلام کردند برای واردکننده خیلی قابل قبول نیست، بنابراین  به سمت کاهش می‌روند و ما هم تایید کرده‌ایم که خود صادرکنندگان باید متوجه شوند که با این قیمت کسی ارز نمی‌خرد و ان‌شاءالله باید قیمت‌ها را پایین بیاورند.
رییس کل بانک مرکزی تاکید کرد: ما هم بارها گفته‌ایم که روی نرخ دخالت نمی‌کنیم و بازار خودش تثبیت خواهد کرد. وزن اصلی بازار ما در بازار ثانویه دارد انجام می‌شود و الان تقریبا ۹۵ – 96 درصد واردات دارد در بازار ثانویه انجام می‌شود و ان‌شاءالله همین تاثیر خودش را می‌گذارد.
به نوشته ایسنا، وی در پایان تاکید کرد: ما سکه‌هایی که قبلا فروخته‌ایم را به تعداد وسیع فروخته‌ایم و با همان قیمتی که فروخته‌ایم تحویل می‌دهیم و به تدریج هم وارد بازار می‌شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا