امور زیربناییراه و ساختمان

قیمت ها پایین نیاید، سفرهای خارجی حذف می شوند

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی:

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی معتقد است در صورت تداوم روند فعلی قیمت پروازهای خارجی، بسیاری از مردم عملا توان سفر به خارج از کشور را از دست می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مقصود اسعدی سامانی اظهار کرد: هرچند در ایام تابستان با توجه به افزایش تقاضا برای سفر افزایش حدی از قیمت ها قابل پیش‌بینی است اما افزایش نرخ ارز تخصیصی به ایرلاین ها از ۴٢٠٠ به ٩٠٠٠ تومان شرایط را متفاوت کرده است.

به گفته وی، قیمت‌هایی که در طول روزهای گذشته عرضه شده اند نشان می دهند قیمت ها بعضا دو برابر شده اند و این مسئله در شرایط فعلی تداوم خواهد داشت. از این رو بخش قابل توجهی از جامعه عملا امکان حضور در بازار پروازهای بین المللی را از دست می دهند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه قیمت بلیت ایرلاین های داخلی کمتر از خارجی ها افزایش داشته، گفت: شرکت‌های ایرانی در این فضا توان رقابت بیشتری با خارجی ها پیدا می کنند اما آنچه مسلم به نظر می رسد این است که افزایش قیمت کاهش تقاضا را در پی دارد و در این فضا شرکت های ایرانی نیز متضرر خواهند شد.

سامانی ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تدابیری مفید هم مردم امکان سفر خود را حفظ کنند و هم شرکت های هواپیمایی از این بازار مهم بی بهره نمانند.

به گزارش ایسنا، پس از اجرایی شدن بسته جدید ارزی بانک مرکزی سازمان هواپیمایی کشوری نرخ ارز مورد استفاده ایرلاین ها را بر اساس سنا به حدود ٩٠٠٠ تومان افزایش داد. به دنبال این تغییرات نرخ بلیت پروازهای خارجی شرکت های داخلی و خارجی به شکل قابل توجهی افزایش یافت. بانک مرکزی در بسته جدید ارزی خود، ارز مسافرتی قبل را حذف و برای مسافران سیاست های جدیدی تعریف کرد که هنوز اجرایی نشده است.

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا