ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

کلیدها، پست‌های برق و روشنایی معابر هوشمند می‌شود

رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: انرژی، محیط‌زیست، اشتغال، بهره‌وری، رشد اقتصادی و مهم‌تر از همه شفافیت از جمله چالش‌های پیش روی کشور محسوب می‌شوند که فناوری اطلاعات رکن مؤثر برای مقابله با آن‌هاست.

به گزارش آرمان اقتصادی، رسول سراییان در کنگره جهانی فناوری‌های هوشمند اظهار کرد: باور ما این است که کوتاه‌ترین و بهینه‌تر مسیر برای عبور از چالش‌ها فناوری اطلاعات است. فناوری‌های ارتباطی تنها فناوری محسوب می‌شوند که برخلاف سایر فناوری‌ها، پیشرفت در آن‌ها موجب کاهش هزینه و افزایش بهره‌وری می‌شود.

وی ادامه داد: نخستین رکن شهر هوشمند زیرساخت ارتباطی است که در ابتدا باید تغییرات اندازه‌گیری و داده‌ها جمع‌آوری و سپس مدیریت شود که خوشبختانه به‌واسطه زیرساخت ارتباط تلفن همراه موجود در کشور فعالیت‌های نخست در راستای خانه‌های هوشمند به‌صورت آزمایشی در حال انجام و اولویت‌بندی است.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با وزارت‌خانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی تصریح کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه، استفاده از فناوری‌های جدید نظیر اینترنت اشیاء و هوشمندسازی صنایع به منظور کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه‌ها، کنتورهای آب و برق، کلیدها، پست‌های برق و روشنایی معابر هوشمند می‌شود و میزان مصرف آب و برق کاهش پیدا می‌کند.

نخستین کنگره جهانی فناوری هوشمند ۲۰۱۸ با همکاری ۱۰ کشور جهان و با سه رویکرد دولت هوشمند، شهر هوشمند و بانکداری هوشمند در دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است. ارائه تجربیات بین‌المللی در مبحث فناوری‌های هوشمند و فناوری اطلاعات و ارتباطات ازجمله اهداف این کنگره دوروزه است. در این کنگره دو روزه مهمانانی از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، انگلیس، فرانسه، سوئد، هلند، بلاروس و یونان حضور دارند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا