اقتصاد کلانبورسبورس اوراق

نرخ مالیات فروش سهام به ۰.۱ درصد کاهش یافت

سازمان امور مالیاتی براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی نرخ مالیات فروش سهام و حق تقدم سهام را از نیم درصد به یک دهم درصد کاهش داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی در سال ۱۳۹۷، نرخ مالیات فروش سهام و حق تقدم سهام، از نیم درصد (۰.۵ درصد) به یک دهم درصد (۰.۱ درصد) ارزش فروش سهام و حق تقدم کاهش یافت.

در این بخشنامه آمده است: مصوبه جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی که در جلسه مورخ ۱۶. ۴. ۱۳۹۷ به تصویب رسیده است، به شرح ذیل برای اجراء ابلاغ می‌شود:

همچنین بخوانید

الف- به منظور هدایت نقدینگی به سمت بازار سرمایه، تامین مالی بخشی از سرمایه‌گذاری‌های جدید و ترغیب سرمایه‌گذاران به حضور فعال‌تر در بازار بورس، از طریق کاهش هزینه مبادله سهام و حق تقدم سهام در بوس اوراق بهادار، مقرر شد “در سال ۱۳۹۷، نرخ مالیات فروش سهام و حق تقدم سهام، از نیم درصد (۰.۵ درصد) به یک دهم درصد (۰.۱ درصد) ارزش فروش سهام و حق تقدم کاهش یابد.”

ب- جهت تشویق سرمایه‌گذاری بیشتر شرکت‌ها و ترغیب آنها به عدم تقسیم بخش بیشتری از سود اکتسابی و استفاده از منابع حاصل برای افزایش سرمایه و درنتیجه توسط خطوط تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و همچنین کاهش نیاز به اخذ وام از شبکه بانکی، مقرر گردید در سال ۱۳۹۷ مالیات بر درآمد آن بخش از سود تقسیم نشده شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس اوراق بهادار که به حساب سرمایه منتقل می‌شود (موضوع ماده ۱۰۵ قانون مالیات‌های مستقیم) مشمول نرخ صفر باشند.

 

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا