بانکبانک و بیمه

فعالان عمده صادراتی استان لرستان در سال ۹۶ مشتری بانک توسعه صادرات هستند

 

رییس شعبه خرم آباد بانک توسعه صادرات اعلام کرد: ۹۰ درصد از حجم صادرات ۳۴۰ میلیون دلاری استان در سال ۹۶ متعلق به سه شرکت است که دو شرکت از مشتریان بانک توسعه صادرات هستند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، علی اصغر گلکار در گفتگو با خبرنگار اگزیم نیوزافزود: سه شرکت پتروشیمی خرم آباد، فروآلیاژ و داروسازی اکسیر صاحبان ۹۰ درصد حجم صادرات استان بوده اند که از سه شرکت یاد شده فروآلیاژ و اکسیر از مشتریان بانک توسعه صادرات خرم آباد هستند.
گلکار ضمن اشاره به ظرفیت های قابل توجه استان در حوزه صادرات، جمع کل تجارت خارجی استان لرستان را ۴۰۱ میلیون دلار اعلام کرد و خاطر نشان کرد: از بین نزدیک به ۴۰۰ برند صادراتی در سراسر کشور ۳ برند صادراتی متعلق به این استان است.
گلکار به حضور اخیر مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران در محل شعبه این بانک در خرم آباد اشاره کرد و گفت: دکتر صالح آبادی در این بازدید بر جذب حداکثری صادرکنندگان استان تاکید کرد و از علاقه مندی و آمادگی این بانک برای ارائه خدمات به فعالین حوزه صادرات خبر داد.
رئیس شعبه بانک توسعه صادرات خرم آباد به منابع تامین مالی در اختیار بانک اشاره کرد و گفت: بانک توسعه صادرات ایران تسهیلات ارزان قیمت تری را به نسبت سایر بانکهای کشور در اختیار مشتریان خود قرار می دهد که از منابعی چون صندوق توسعه ملی عمدتا با نرخ ۱۱ درصد، خطوط اعتباری بانک مرکزی با نرخ ۱۵ درصد، سرمایه بانک که دولت در اختیار بانک قرار داده با نرخ ۱۸-۱۶ درصد و منابع تلفیقی که شامل ۵۰ درصد منابع بانک و ۵۰ درصد منابع صندوق با میانگین نرخ ۱۴.۵-۱۴ درصد، تامین می شود.
وی با توجه به شرایط نرخ سود، تسهیلات صندوق توسعه ملی را مناسب ترین گزینه برای استفاده صادرکنندگان در استان دانست و خاطر نشان کرد: این امکان فراهم است که صادرکنندگان استان از تسهیلات سرمایه در گردش نزد این بانک استفاده کنند و با توجه به تاکید مدیرعامل بانک توسعه صادرات بر تقویت ظرفیت های صادراتی لرستان، این بانک همه توان خود را برای ایجاد ظرفیت صادراتی و حمایت از پتانسیل های موجودبرای توسعه صادرات این استان به کار می بندد.
گلکار اظهار داشت: با توجه به افزایش نرخ ارز و قیمت مواد اولیه، می توان با ارتقای سطح اعتباری این شعبه، امکان ارائه خدمات بهتر برای شرکت های کوچک و متوسط فراهم آورد که خوشبختانه این مورد از سوی مدیر عامل بانک توسعه صادرات مورد توجه قرار گرفت و دستورات لازم برای بررسی آن صادر شد.

قالب وردپرس

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا