بانکبانک و بیمهطلا و ارز

رییس کل بانک مرکزی: دخالتی در نرخ‌ها نمی‌کنیم تا بازار خودش به تعادل برسد

رئیس بانک مرکزی تاکید کرد: کُر اصلی تعادل بخش اقتصادی ما بازار ثانویه است که به تدریج در حال رسیدن به تعادل است. قیمت‌ها هم همانطور که رییس‌جمهور اعلام کردند برای واردکننده‌ها خیلی قابل قبول نیست و به سمت کاهش خواهد رفت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  عبدالناصر همتی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در مورد سودهای بانکی و حل مسائل اقتصادی کشور گفت: در حال برنامه‌ریزی در این مورد هستیم که اطلاع‌رسانی خواهد شد و اقدامات صورت گرفته امیدوارکننده است.

وی گفت: کُر اصلی تعادل بخش اقتصادی ما بازار ثانویه است که به تدریج در حال رسیدن به تعادل است. قیمت‌ها هم همانطور که رییس‌جمهور اعلام کردند برای واردکننده‌ها خیلی قابل قبول نیست و به سمت کاهش خواهد رفت.

رئیس بانک مرکزی تاکید کرد: ما هم تایید می‌کنیم که خود صادرکننده‌ها باید تشخیص دهند با این قیمت خریداری نمی‌شود و باید قیمت را پایین بیاورند. ما در نرخ دخالت نمی‌کنیم تا بازار خودش به تعادل برسد.

همتی در خصوص بحث سکه هم گفت: همه این‌ها به این کُر اصلی که بازار ثانویه است، وابسته است.

وی در مورد تاثیر پیش فروش سکه بر افزایش قیمت‌ها گفت: سکه‌هایی که قبلا فروخته شده و به طور وسیع بوده را تحویل می‌دهیم که به تدریج هم وارد بازار می‌شود.

 

منبع
ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا