بورسبورس اوراق

پتروشیمی ها برای تعیین نرخ خوراک پیشنهاد جدید دادند

در روزهای اخیر، بحث نرخ خوراک پتروشیمی ها حاشیه ساز شده به طوری که آثار آن دامن بورس را نیز گرفته است؛ با توجه به اینکه هرگونه تغییر در نرخ خوراک پتروشیمی ها، بر وضعیت سودآوری شرکت های پتروشیمی تاثیرگذار است، این موضوع حتی در بورس نیز با حساسیت زیادی دنبال می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مدیرعامل تاپیکو (شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی) روز گذشته با بیان بیان اینکه نرخ خوراک پتروشیمی ها احتمالا افزایش می یابد، به خبرنگاران گفت: پیشنهاد داده ایم برای یک دوره زمانی مشخص، نرخ ارز پتروشیمی ها در بازار ثانویه را ثابت کنیم تا وزارت نفت بتواند، نرخ خوراک را طبق آن مشخص کند.

محمود مخدومی درباره تکلیف نرخ خوراک پتروشیمی ها گفت: مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی پیشنهاد داده که نرخ خوراک فعلا ۳۸۰۰ تومان باشد و در بخشنامه ارسالی اعلام شده اگر شما پیش از این محصول خود را فروخته اید به دلیل اینکه آن را با خوراک ۳۸۰۰ تومانی تولید کردید باید مابه تفاوت نرخ اصلی و نرخ فروش را به حساب دولت واریز کنید.

همچنین بخوانید

مدیرعامل تاپیکو (زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی) اضافه کرد: پیشنهادهایی ارایه شده است مبنی بر اینکه نخست باید نرخ فروش ارز صادراتی پتروشیمی ها در بازار ثانویه برای یک دوره زمانی مثلا سه ماهه مشخص شود تا وزارت نفت بتواند براساس آن نرخ خوراک را تعیین کند.

وی افزود: اگر این شیوه انجام نشود، باید هر روز، یک قیمت برای عرضه ارز در بازار ثانویه و یک قیمت برای نرخ خوراک پتروشیمی تعیین کنیم؛ بنابراین برای اینکه این مشکل رخ ندهد، پیشنهاد داده ایم برای یک دوره زمانی مشخص، نرخ ارز پتروشیمی در بازار ثانویه را ثابت کنیم تا وزارت نفت بتواند نرخ خوراک را بر اساس آن تثبیت کند.

مخدومی در پاسخ به اینکه آیا نرخ خوراک از قیمت کنونی ۳۸۰۰ تومانی فراتر می رود، گفت: قطعا؛ با توجه به اینکه ارز پتروشیمی ها از نرخ رسمی ۴۲۰۰ تومان به نرخ آزاد در بازار ثانویه افزایش یافته، احتمالا متناسب با آن نرخ خوراک نیز افزایش می یابد.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا