بانک و بیمهطلا و ارز

قانون اجازه واردات مصنوعات طلا را نخواهد داد/ واردات طلا به نفع منابع ارزی نیست

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به موضوع واردات مواد اولیه و مصنوعات طلا با اخذ مجوز از بانک مرکزی اظهار کرد: واردات مواد اولیه اقدام مناسبی است اما بحث واردات مصنوعات از لحاظ قانونی مشکل دارد و گمان می‌کنم قانون اجازه همچین کاری را بدهد.

اقتصاد آنلاین– فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین با تاکید بر این که بعید است بانک مرکزی برای ورادات مصنوعات ساخه شده مجوز دهد، تصریح کرد: اتحادیه نامه‌ای برای بانک مرکزی تنظیم کرده مبنی بر این که واردات مصنوعات طلا، تولید را بیش از این محدود، مشکلات را بیشتر و باعث خروج ارز خواهد شد که در شرایط فعلی به صلاح کشور نیست.

 

این فعال صنف طلا همچنین درباره مزیت‌های صادرات طلا گفت: صادرات در زمینه مصنوعات اگر روند اصولی داشته باشد منجر به رونق اشتغال و بازار و ارز آوری می‌شود همچنین با صادرات مصنوعات امکان مواد اولیه فراهم می‌شود که این به نفع اقتصاد کشور است.

زیرساخت واردات هنوز در کشور فراهم نیست

در این زمینه مسعود یزدانی، نایب ریس اتحادیه طلا و جواهر تهران  نیز با بیان این که زیرساخت واردات در مورد مصنوعات طلا هنوز در کشور فراهم نشده است، گفت: اما واردات مواد اولیه پشتوانه ارزی و سرمایه مناسبی برای کشور خواهد بود.

او مشکلات صادرات را بیش از واردات دانست و افزود: گمرک و مواد اولیه از اصلی‌ترین چالش‌هایی است که بر سر راه صادرات قرار دارد.

نایب رییس اتحادیه طلا ادامه داد: تمام کارگاه‌های ما در آمادگی و ظرفیت بالایی در بحث صادرات قرار دارند و از این به بعد گمرک باید اقدامات لازم را انجام دهد.

یزدانی درباره ویژگی مصنوعات ایرانی خاطرنشان کرد: سبک مصنوعات ایرانی در بین کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای میانه تقاضا و جایگاه بالایی دارد.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا