ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

۵۰درصد استفاده از پیام رسان های باید از طریق شبکه های داخلی باشد

رییس مرکز ملی فضای مجازی گفت: تصمیم گرفته شده است که باید ۵۰درصد استفاده از پیام رسان ها باید از طریق شبکه های داخلی باشد.

به گزارش آرمان اقتصادی سید ابوالحسن فیروزآبادی در سومین همایش مقابله با جرائم مالی در فضای مجازی گفت: تعریف حریم خصوصی در طول زمان تغییر کرده است و زمانی حریم خصوصی چهار دیواری بود اما امروز مفهوم حریم خصوصی چهاردیواری و کل دنیا است.

وی افزود: امروز شاهد هستیم که جرائمی در کشور رخ می دهد که دو طرف پرونده در داخل کشور نیستند و باید راهکاری برای رسیدگی به این پرونده ها در داخل کشور ایجاد کنیم.

همچنین بخوانید

رییس مرکز ملی فضای مجازی گفت: ما به دنبال تشکیل  شبکه ملی اطلاعات هستیم که شبکه ملی تعریفی خاص دارد و به معنی در دسترس قرار گرفتن خدمات و پلت فرم ها در داخل کشور است و پلت فرم به معنی گردش های مالی است.

وی تاکید کرد: زمانی که مدیر تلگرام با گستاخی مطرح کرد که می خواهیم تلگرام را به گونه‌ای طراحی کنیم که فیلتر شکن ها به آنها اثر گذار نباشد و می خواهیم در نظام اقتصادی کشور ایران پول وارد کنیم تصمیم گرفتیم که این پیام رسان باید در کشور فیلتر شود.

رییس مرکز ملی فضای مجازی گفت: در این مقطع زمانی نمی توانیم جهل کنیم و باید کاری کنیم که مردم از نعمت های فضای مجازی استفاده کنند و از گناه ها باشدت جلوگیری کنیم که گناه ها در فضای مجازی قمار و کلاهبرداری است و متاسفانه در وقتی است که قمار در فضای مجازی افزایش پیدا کرده که با کمک سامانه هایی مانند کاشف می توانیم از جرائم جلوگیری کنیم که به کشور کمک می‌کند.

فیروزآبادی افزود: ما در آینده شاهد خواهیم بود که در صحنه جرم علاوه برانسان ، نرم افزارها پیام رسان های ملی که بتوانند نیاز های ملت را رفع کند ایجاد کنیم و در تصمیم ها در نظر گرفته شده که ۵۰درصد پیام رسان ها باید داخلی باشد.
انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا