بانک و بیمهبیمه

سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی برای حفظ سرمایه‌های بیمه‌شدگان

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، سرمایه گذاری را از الزامات یک سازمان بیمه‌گر بین‌النسلی دانست و گفت: این سازمان به علت حفظ ذخائر و سرمایه‌های بیمه شدگان سرمایه گذاری می‌کند. این سرمایه گذاری‌ها در مسیر صحیح قرار دارد و بخش‌های اقتصادی سازمان تامین اجتماعی در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش مهمی دارند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایسنا، دکتر سید تقی نوربخش در مراسم آغاز عملیات طرح توسعه شرکت معدنی املاح ایران در گرمسار از شرکتهای متعلق به سازمان تامین اجتماعی افزود: سازمان تامین اجتماعی حدود ۴٢ میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش دارد و از این جمعیت ۶ میلیون نفر مستمری بگیر هستند و ارائه مستمری، درمان و ١۶ مزیت بیمه‌ای از خدمات این سازمان به این افراد است.

وی افزود: در سال ٩٧ ماهیانه ۶٧٠٠ میلیارد تومان توسط سازمان تامین اجتماعی برای بیمه شدگان و مستمری بگیران هزینه می شود که ۵ هزار میلیارد تومان در بخش های مستمری و بیمه بیکاری و ١۵٠٠ میلیارد تومان در بخش درمان است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: تامین منابع این سازمان بدون اتکا به نفت و مالیات انجام می شود . تامین اجتماعی یک سازمان درآمد هزینه‌ای است که با وصول حق بیمه خدمات خود را به ذینفعان ارائه می دهد.

دکتر نوربخش با بیان اینکه کارکرد بیمه های اجتماعی عدم انتقال ریسک به مردم است، گفت: پوشش ریسکهای اجتماعی و اقتصادی از وظایف سازمان تامین اجتماعی است و هر چه ریسکها بیشتر شود وظیفه سازمان تامین اجتماعی خطیرتر می شود.

وی سازمان تامین اجتماعی را خاکریز اول جنگ تمام عیار اقتصادی در کشور برشمرد و افزود: این سازمان بدون اتکاء به منابع عمومی روی پای خود ایستاده و تمامی اجزای این سازمان در بخشهای بیمهای، درمانی و اقتصادی و ظرفیت‌های آنها در جهت خدمت و عدم انتقال ریسکها به مردم تلاش می کنند.  

نوربخش فعالیت در جهت اقتصاد مقاومتی را از راهبردهای سازمان تامین اجتماعی دانست و گفت: با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری؛ اهداف اقتصاد مقاومتی که همان حمایت از تولید داخل و پرهیز از وابستگی به نفت است را در برنامهای اقتصادی خود قرار دادهایم. 

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، وی با بیان اینکه پروژه توسعه شرکت معدنی املاح ایران که امروز کلنگ زنی شد مصداق اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: این پروژه در جهت رفع نیازهای داخلی و جلوگیری از واردات و افزایش صادرات احداث می شود.

دکتر نوربخش کارگران را بسیجیان واقعی اقتصاد کشور عنوان کرد که با درک عمیق از شرایط کشور تحت امر سیاستهای رهبری تلاش می کنند،خاطرنشان کرد: وظیفه ما نیز این است که ریسک های آنها را بیشتر پوشش دهیم و برای ارتقای خدمات به آنها برنامه ریزی و تلاش کنیم.

 

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا