بورسبورس اوراق

جولان حقیقی ها در تالار

امروز بورس شاهد رشد قیمت سهام در صنایع محصولات چوبی، ذغال سنگ، فنی مهندسی، فلزات اساسی، فراورده نفتی، شیمیایی و کانه فلزی بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  در داد و ستدهای روز جاری بورس بیش از یک میلیارد و ۴۹۱ میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی توسط سرمایه گذاران دست به دست شد که ارزش این مبادلات ۴۷۹ میلیارد تومان است و در ۱۱۰ هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

فلزات اساسی، شیمیایی و فرآورده های نفتی امروز بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

همچنین بخوانید

همچنین ملی مس با معاملاتی به ارزش ۱۷۳ میلیون سهم به ارزش ۶۴ میلیارد تومان بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشت. پس از آن فولاد مبارکه با معامله ۱۰۲ میلیون سهم به ارزش ۴۷ میلیارد تومان و پتروشیمی شازند با معامله ۷۴ میلیون سهم به ارزش ۳۴ میلیارد تومان بیشترین حجم و ارزش معاملات را از آن خود کردند.

نماد شرکت های ملی مس ، فولاد مبارکه، گسترش نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی پارس، فولاد خوزستان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پتروشیمی جم امروز با معاملاتی مثبت و رشد قیمت سهام بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد ۲ هزار و ۴۰۴ واحدی شاخص داشتند. این هفت نماد بیش از یک هزار و ۲۲۸ واحد در صعود نماگر بورس تاثیر داشتند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل در رقم ۱۳۰ هزار و ۹۲۷ به کار خود پایان داد.

شاخص بازار اول امروز یک هزار و ۹۰۹ و شاخص بازار دوم ۴ هزار و ۱۳۱ صعودی شدند.

بیشترین رشد قیمت ها نیز در نماد شرکت های حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، فیبر ایران، پارس خزر، نفت سپاهان، آذرآب، سیمان قائن و خدمات انفورماتیک ثبت شد.

در مقابل سهامداران شرکت های فنرسازی زر، دوده صنعتی پارس، الکتریک خودرو شرق، پگاه آذربایجان غربی، نصیر ماشین، کنترل خوردگی تکین کو و فرآورده های نسوز پارس با بیشترین کاهش قیمت در سهام خود مواجه شدند.

در پایان معاملات امروز سرمایه گذاران بورس برای خرید سهام صنایع شیمیایی سینا، آذرآب، فولاد خراسان، حفاری شمال، سرمایه گذاری ملی ایران ، نفت بهران و واحدهای صندوق امین یکم بیشترین تقاضاها را ثبت کردند. بیش از ۵۷ میلیون برگه تقاضا در این نمادها ثبت شد.

این در حالی بود که گروهی دیگر از سرمایه گذاران برای خروج از اوراق صکوک سایپا، سهام نهادهای مالی بورس، اوراق صکوک گل گهر و واحدهای صندوق امین یکم بیشترین عرضه ها و طولانی ترین صف های فروش را داشتند. نماد نبورس امروز هم حدود ۱۵ میلیون سهم صف فروش را ثبت کرد. حجم عرضه سایر نمادها در مجموع حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار برگه بود.

در بازار امروز سرمایه گذاران حقیقی بیش از ۱۹میلیارد تومان از سهام ملی مس را خریداری کردند. همچنین این گروه بیش از ۷ میلیارد تومان از سهام پتروشیمی شازند و ۴.۲ میلیارد تومان از سهام فولاد کاوه جنوب کیش را در اختیار گرفتند.

بررسی خالص تغییر مالیکت سهام بورسی حکایت دارد امروز گروه های فلزات اساسی ، محصولات شیمیایی و فراورده های نفتی بیشترین خرید را توسط سرمایه گذاران حقیقی داشتند. این در حالی بود که حقوقی ها با خریدهای خود از صنایع بانکی، کانه فلزی و چند رشته ای حمایت کردند.

خالص تغییر مالکیت بورس نیز از انتقال  ۳۵.۵ میلیارد تومان سهام از حقوقی به حقیقی ها خبر می دهد.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا