صنعت، معدن، تجارت

صادرات ٩.٨میلیارد دلاری در ۴ماهه/رشد ٣۵درصدی صادرات صنایع معدنی

معاون وزیر صنعت از صادرات ٩.٨میلیارد دلاری در چهارماهه ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: صادرات صنایع معدنی ٣۵درصد رشد داشت.

به گزارش خبرنگار  مهر، مجتبی خسروتاج گفت: در خصوص آمار صادرات به کشورهای همسایه باید به این نکته اشاره کرد که در ۴ ماهه اول امسال ۳۰۰ میلیون دلار صادرات کالا و خدمات به کشورهای همسایه صورت گرفت که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، نشان دهنده یک رشد ۳۴ درصدی است.

خسروتاج اظهار داشت: ارزش صادرات غیر نفتی ۴ ماهه نخست امسال ۱۵۴۵۰ میلیون دلار است که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۱۴.۷ میلیون دلار رشد داشته است. در عین حال،صادرات محصولات صنایع معدنی و فلزی در ۴ ماهه امسال ۳۵ درصد رشد داشته است.

همچنین بخوانید

وی ادامه داد: صادرات ماشین آلات در ۴ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۶.۳ درصد رشد داشته است. صادرات محصولات نساجی در ۴ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴۳ درصد رشد داشته است

همچنین در این نشست، محمدرضا مودودی گفت:  در طول ۴ دهه ای که از انقلاب اسلامی ایران گذشته رشد صادرات غیر نفتی به ۱۰ هزار درصد رسیده است. بر این اساس صادرات غیرنفتی از ۵۰۰ میلیون دلار سال ۵۷ به مرز ۵۰ میلیارد دلار در سال ۹۷ خواهد رسید.

معاون سازمان توسعه تجارت تاکید کرد: از الزامات توسعه صادرات غیر نفتی بحث سرمایه گذاری و روابط بانکی است که علیرغم اینکه در این زمینه محدودیت‌هایی وجود داشته، اما خوشحال هستیم که در ۴ ماه امسال تراز تجاری مثبت شده است.

ادامه دارد

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا