تجارتصنعت، معدن، تجارتصوت

ظرفیت های مازاد صنعتی به عراق منتقل شود

دبیرکل و عضو هیئت رئیسه اتاق مشترک ایران و عراق گفت: برای حفظ و ماندگاری در بازار عرق باید بخشی از ظرفیت های مازاد صنعتی و خطوط تولید داخلی را به این کشور منتقل کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید حمید حسینی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: ظرفیت های مازاد و بدون استفاده صنعتی در ایران بسیار زیاد است از اینرو ضرورت ایجاب می کند از این توان در راستای برقراری پیوند قوی صنعتی بین دو کشور بهره گیری شود.

وی اظهارداشت: برای مثال هم اکنون صنعت چاپ و نشر کشور دارای ۷۰ درصد ظرفیت مازاد و تنها ۳۰ درصد این توان مورد استفاده می گیرد.

همچنین بخوانید

دبیرکل و عضو هیئت رئیسه اتاق مشترک ایران و عراق گفت: عراق در طول ۴۰ ساله گذشته همواره درگیر جنگ بوده و تمامی زیرساخت های این کشور به خصوص در حوزه صنعتی نابود شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۹۵ درصد نیازهای کشور عراق از طریق واردات تامین می شود.

حسینی بیان داشت: برخی از واحدهای صنعتی موجود در عراق با توجه به کمبود برق دراین کشور خیلی امکان فعالیت ندارند.

وی در گفتگو با رادیو اقتصاد گفت: عراق در شرایط فعلی حتی برای تامین انرژی خانگی با ۹ هزار مگاوات کمبود برق مواجه است.

دبیرکل و عضو هیئت رئیسه اتاق مشترک ایران و عراق ضمن اشاره به اینکه نرخ بیکاری درعراق بیش از ۲۰ درصد است، افزود: کشور عراق پس از ایجاد ثبات به یقین برای خروج از وضعیت موجود به سمت توسعه صنعتی، سرمایه گذاری های مشترک و مواردی از این قبیل حرکت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: عراق بازار مناسبی برای ایران است از اینرو می طلبد فعالان اقتصادی، سرمایه گذاران، تجار و بازرگان ایرانی حضور جدی و قوی در این بازار داشته باشند.

حسینی در ادامه یادآورشد: عراق می تواند یکی از دروازه های بین المللی برای صادرات کالا و خدمات ایران باشد و باید از این فرصت غیر قابل تکرار به نحو احسن استفاده شود.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگ‌تر و کامل‌تر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا