امور زیربناییتعاون و اشتغال

شاه کلید رفع مشکل رکود در بازار مسکن

رئیس کمیسیون مسکن اتاق ایران گفت: این کمیسیون منهای دلال بازی، سوداگری و شرایط ارزی و ریالی موجود ۱۰ راهکار اساسی برای برون رفت از رکود مسکن در کشور نظر گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اسماعیل خاکفرجی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: کاهش قیمت زمین از قیمت نهایی مسکن، تبدیل واسطه‌های مالکیتی در فرآیند تولید به واسطه‌های مدیریتی، تخصیص تسهیلات قرض‌الحسنه جهت پوشش ۸۰ درصدی هزینه‌های ساخت مسکن، بهره‌مندی از منابع یارانه‌ای و کمک‌های بلاعوض برای دهک‌های درآمدی یک و دو از جمله این راهکارهاست.

وی همچنین اظهارداشت: از دیگر راهکارها می توان به استفاده از فناوری‌های نوین صنعتی‌سازی و ساخت مسکن، کنترل سوداگری در بازار مسکن، ایجاد بانک اطلاعات بخش زمین و مسکن، توجه ویژه به احیا و بازسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و روستایی، ضرورت ایجاد پیوند مناسب و اثربخش بین بخش مسکن و مراکز علمی و دانشگاهی و در نهایت ارزیابی فنی جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر و زیرساخت‌های مورد نیاز نام برد.

همچنین بخوانید

رئیس کمیسیون مسکن اتاق ایران گفت: بخش مسکن یکی از مهمترین و گسترده ترین بخش اقتصادی کشور است که در صورت حرکت بیش از ۹۰ صنف و فعالیت های دیگر را به عنوان یک لوکوموتیو به دنبال خود می کشد.وی در ادامه افزود: بطور کلی دولت باید حمایت های خود را بر بخش پیشران اقتصادی قرار دهد تا با حرکت این بخش سایر حوزه ها رونق گرفته و شاخص های رشد اقتصادی و اشتغال افزایش پیدا کند.

خاکفرجی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به عوامل موثر بر افزایش قیمت مسکن اظهارداشت: تغییر و تاثیر سیاست های ارزی، نحو سرمایه گذاری مردم در بخش های مختلف و همینطور زودبازدهی سرمایه گذاری آنان یکی از مهمترین عوامل موثر رشد قیمتی در این بازار است.

وی در ادامه این مصاحبه با اشاره به اینکه قیمت مسکن بصورت نجومی رو به افزایش ولی در برابر خبری از تولید در حوزه مدنظر نیست، یادآورشد: بخش عمده ای از این رشد به بحث سوداگری مربوط می شود.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهم‌ترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا