امور زیربناییراه و ساختمان

پایان شهریور اتمام مهلت رئیس‌جمهوری به وزارتخانه‌ها برای واگذاری اراضی دولتی به شرکت ملی بازآفرینی شهری

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای تدوین مدل قراردادی ارائه زمین به توسعه‌گران از نظرات انجمن‌های صنفی و حرفه‌ای فعال در این حوزه استفاده می‌کنیم، گفت: طبق مهلت رئیس‌جمهوری، وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی تا پایان شهریورماه فرصت ارائه اراضی خود به شرکت ملی بازآفرینی شهری برای اجرای پروژه ملی نوسازی بافت فرسوده را دارند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، هوشنگ عشایری در حاشیه نشست هم‌اندیشی با کانون‌ها و انجمن‌های صنفی و حرفه‌ای درباره نمونه قراردادهای توسعه‌گران برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سیاست ما در اجرای این برنامه مشارکت مردمی و جذب مشارکت بخش خصوصی است، اظهارداشت: مشارکت در این برنامه ملی حرف اول را می‌زند و باید دستگاه‌های دولتی با دیگر نهادهای عمومی و غیردولتی و بخش خصوصی برای جرای این پروژه مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به تاکید رئیس جمهوری برای اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری گفت: با توجه به اینکه این طرح مورد تایید و تاکید مقامات عالی کشور است تمام وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی ملزم به ارائه اراضی در محدوده بافت فرسوده برای اجرای طرح ملی بازآفرینی شهری هستند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری افزود: برای واگذاری زمین‌های دولتی به توسعه‌گران باید یک مدل قراردادی طراحی شود از ابتدای تدوین آن‌که به ۴۵ روز پیش برمی‌گردد سعی کرده‌ایم تا پذیرای انتقادات و پیشنهادات و مشارکت همه فعالان و ذینفعان در این حوزه باشیم.

عشایری با بیان اینکه از ۱۰ روز قبل پیش‌نویس قرارداد برای انجمن‌ها و کانون‌های صنفی و حرفه‌ای ارسال شده، گفت: طبق تکلیف رئیس‌جمهوری معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری بعد حقوقی این قراردادها را تدوین کرده و در حال حاضر منتظر ارائه نقطه نظرات افراد ذی‌نفع در این پروژه درباره مدل قرارداد هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برای اجرای طرح بازآفرینی شهری باید بانک‌ها به کمک دولت بیایند و ۱۵۰۰ میلیارد تومان دولت با سود صفر درصد و ۲۵۰۰ میلیارد تومان توسط بانک‌ها تامین می‌شود که شروع ارائه تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی با سود ۹ درصد به سازندگان از شهریورماه خواهد بود.

عشایری درباره واگذاری اراضی دستگاه‌های دولتی در محدوده بافت‌های فرسوده گفت: تاکنون بنیاد مسکن سازمان ملی زمین و مسکن و زیرمجموعه بانک مسکن اراضی دولتی ۲ هزار واحد مسکونی را تامین کردند و وزارتخانه‌های ارتباطات، نیرو، نفت، دفاع، آموزش و پرورش برای واگذاری اراضی اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: پایان شهریورماه مهلتی است که رئیس‌جمهوری تعیین کرده تا وزارتخانه‌ها اراضی خود را در اختیار شرکت ملی بازآفرینی شهری برای نوسازی بافت فرسوده قرار دهند.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا