صنعت، معدن، تجارتمعدن

رایزنی با شرکت های معتبر دنیا برای انتقال تکنولوژی

رئیس هیات عامل ایمیدرو از رایزنی با شرکت های شناخته شده از کشورهای اوکراین، سوئد، چین و استرالیا با رویکرد انتقال تکنولوژی به بخش معدن و صنایع معدنی ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، مهدی کرباسیان در حاشیه گرامیداشت روز خبرنگار افزود: بدون شک در حوزه فناوری و نوآوری‌های جدید از دنیا عقب هستیم، زمانی که به کشورهایی همچون چین توجه می‌کنیم خواهیم دید که این کشورها برای داشتن اقتصاد باز، در قدم اول به توسعه دانش فنی و تکنولوژی خود توجه کردند.

وی در بخش دیگری اعلام کرد: در شرایط کنونی با تعرفه ای که آمریکا برای صادرات فلزات دیگر کشورها همچون روسیه، ترکیه و یا چین در نظر گرفته است، باید بگوییم همه دنیا با مشکل مواجه شده اند.

وی افزود: با توجه به این که تامین مواد اولیه در این حوزه داخلی است و در سایر بخش ها نیز همچون سابق به خود اتکایی رسیده ایم از این رو چندان جای نگرانی در زمینه اعمال تحریم ها وجود ندارد.

کرباسیان گفت: این سازمان در سال های گذشته موفق به انجام عملیات اکتشافی در پهنه ای به وسعت بیش از ۲۷۰ هزار کیلومتر مربع در سطح کشور شده است. یکی از اقدامات قابل توجهی که در سال های اخیر صورت گرفته است؛ کار اکتشافی و اشتغالزایی در نقاط محروم است.

اکتشاف در سیستان

رئیس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: در سیستان بلوچستان یک کار وسیع در زمینه ژئو فیزیک و اکتشاف انجام دادیم و خوشبختانه محدوده های امید بخشی زیادی در بخش سنگ آهن، طلا و کرومیت و سایر محصولات بدست آمده و در حال حاضر در مرحله پایش آن ها هستیم.
رئیس هیات عامل ایمیدرو در تشریح اقدامات ایمیدرو در بخش اکتشاف، گفت: حفاری های عمیقی تا ۱۹۰۰ متر در فلات مرکزی صورت گرفته است و خوشبختانه به ذخایر قابل توجه و قطعی سنگ آهن تا ۲ میلیارد تن دست پیدا کرده ایم.

وی افزود: گشایش اعتبار طرح فولاد مکران طی دو ماه گذشته انجام شده و عملیات اجرایی آن پیشرفت قابل ملاحظه ای دارد.
کرباسیان همچنین از نهایی شدن و اعلام نقشه راه معدنی طی هفته های آتی خبر داد و اظهار کرد: این نقشه توسط ایمیدرو و با نظرخواهی از مسئولان و فعالان حوزه معدن و صنایع معدنی تهیه شد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: این نقشه در چند مرحله اصلاح شد و در کمیته معدن مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفته است.

کرباسیان از ابلاغ نقشه راه معدن و صنایع معدنی توسط وزیر صنعت،معدن و تجارت طی هفته های آتی خبر داد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا