صنعتصنعت، معدن، تجارت

تدوین سند انقلاب صنعتی چهارم

در جلسه مشترک با معاونت پژوهش و فناوری وزارت صنعت و رئیس هیئت عامل ایدرو موضوع تدوین سند راهبردی انقلاب صنعتی چهارم بررسی شد .

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی ، معاون وزیر و رییس هیات عامل ایدرو با اشاره به تحولات سریع فناوری های نو به ویژه در زمینه تولیدات صنعتی ، ضرورت انعطاف و سرعت برای بهره مندی از این ظرفیت ها را در حوزه های مختلف صنایع کشور حیاتی برشمرد .

منصور معظمی با اشاره به اینکه ایدرو به عنوان سازمان توسعه ای با توجه به سابقه تاریخی خود در پیشرو بودن گسترش صنعت می تواند نقش محوری را در اجرای سیاست ها به عنوان مجری اصلی داشته باشد، آمادگی سازمان را برای مشارکت در تدوین نهایی سند راهبردی و نیز اجرای آن اعلام نمود .

برات قبادیان معاون پژوهش و فناوری وزارت صمت نیز با اشاره به عنصر نوآوری در این عرصه علاوه بر ضرورت تدوین سند راهبردی، تناسب ابزارهای عملیاتی و اجرایی را ضروری و از جمله قابلیت های استرتژیک ایدرو برشمرد وی تاکید کرد تصمیم وزارت صمت سپردن سکان محوری اجرای انقلاب صنعتی چهارم به سازمان گسترش است.

وی توانمندی نخبگان کشور را در عرصه فناوری های نوین بسیار گسترده برشمرد وتصریح کرد: در این سند باید به کارگیری خلاقیت ها و مهارت های نسل جوان به صورت واقعی و جدی مدنظر قرار گیرد، به گونه ای که پشتوانه دانشی مناسبی که این عرصه در نسل جوان کشور وجود دارد به صورت کاربردی نمود خود را در توسعه صنعتی دارای شاخص های فناوری های نوین نمایان سازد .

انقلاب صنعتی چهارم مبتنی بر درهم آمیزی فناوری های مختلف است و این مسایل موجب شده موج جدید فناورانه رخ دهد. به عنوان نمونه یکی از این مباحث ، موضوع اینترنت اشیا است که پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۰، ۳۰۰ میلیارد دلار گردش مالی داشته باشد و همه کشورها دنبال نقش آفرینی در این بازار هستند.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا