بین الملل

روسیه دلار را در معاملات نفت کنار می‌گذارد

وزیر مالی روسیه گفت دلار آمریکا ابزار قابل اعتمادی برای تجارت بین‌المللی نیست. او گفت ممکن است به جای آن از پرداخت با پول‌های ملی استفاده شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، وزیر مالی روسیه، آنتون سیلوانوف، به رسانه‌های روسی گفت دلار آمریکا ابزار قابل اعتمادی برای تجارت بین‌المللی نیست. او گفت ممکن است به جای آن از پرداخت با پول‌های ملی استفاده شود.

وزیر مالی روسیه در مصاحبه با تلوزیون «روسیا وان» ابراز تردید کرد که این ارز شناخته شده بین‌المللی، قابل اعتماد باشد.

همچنین بخوانید

سیلوانوف همچنین گفت که احتمال سوئیچ کردن به ارزهای ملی را در تجارت نفت رد نمی‌کند.

او در بخشی از مصاحبه خود که یکشنبه شب پخش شد گفت: ما به طور قابل‌توجهی سرمایه‌گذاری‌های خود در دارایی‌های آمریکایی را کاهش داده‌ایم. در واقع دلار که به عنوان ارز بین‌المللی تلقی می‌شود، به ابزاری پر ریسک برای پرداخت‌ها تبدیل شده است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که واشنگتن اعلام کرد در نظر دارد با دور جدیدی از تحریم‌ها مسکو را هدف قرار دهد که این می‌تواند شامل صادرات کالاهایی به روسیه باشد که از نظر امنیت ملی حساسیت بالایی دارند. این تحریم‌ها در پاسخ به مسموم کردن جاسوس دوجانبه سابق، سرگی اسکریپال و دخترش در انگلستان می‌باشد که کشورهای غربی بدون هیچ مدرکی روسیه را متهم به انجام آن کرده‌اند.

سیلوانوف همچنین گفت که دولت هیچ برنامه‌ای برای تعطیل کردن شرکت‌های آمریکایی فعال در روسیه ندارد. او گفت: فعلا ما هیچ برنامه‌ای برای تعطیل کردن و محدود کردن این شرکت‌ها نداریم که مثلا مک‌دونالد را تعطیل کنیم، چراکه این شرکت‌ها شهروندان ما را استخدام کرده‌اند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا