صنعت، معدن، تجارتمعدن

رشد۱۵ درصدی تولید فولاد شرکت های بزرگ تا پایان تیر

میزان تولید شمش فولاد شرکت های بزرگ کشور طی ۴ماه نخست سال جاری(۱۳۹۷)، معادل ۱۵درصد افزایش یافت. میزان تولید آهن اسفنجی نیز با رشد ۱۱ درصدی همراه بود.

به گزارش آرمان اقتصادی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، فولاد سازان بزرگ کشور از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه امسال، ۶ میلیون و ۲۸۶ هزار و ۱۹۹ تن شمش فولاد تولید کردند.

میزان تولید مجتمع فولاد مبارکه (مبارکه، سبا و فولاد هرمزگان)۳ میلیون و۱۸۰ هزار و ۷۸۹ تن، فولاد خوزستان یک میلیون و ۲۸۰ هزار و ۴۱۲ تن، ذوب آهن اصفهان ۷۵۱هزار و ۳۴۰ تن، فولاد کاوه جنوب ۳۴۵ هزار و ۶۷۸ تن، فولاد خراسان ۳۱۴ هزار و ۹۰۳ تن، چادرملو ۲۸۳هزار و ۸۳۷ تن و فولاد آلیاژی ایران ۱۲۹ هزار و ۲۴۰ تن بود.

همچنین شرکت های بزرگ تولید کننده محصولات فولادی در ۴ ماه نخست سال جاری،۳ میلیون و ۷۱۸ هزار و ۳۲۹ تن محصول تولید کردند که در مقایسه با میزان تولید سال گذشته، ۱۱ درصد رشد نشان می دهد.

میزان تولید مجتمع فولاد مبارکه (مبارکه و سبا)۲میلیون و ۳۰۷ هزار و ۸۸۵ تن، ذوب آهن اصفهان ۷۲۳ هزار و ۸۸۱ تن، فولاد اکسین ۲۳۷ هزار و ۲۷ تن، فولاد خراسان ۱۸۳ هزار و ۳۶۷ تن، فولاد آذربایجان ۸۶ هزار و ۶۸۴ تن، فولاد آلیاژی ایران ۶۹ هزار و ۱۲۹ تن، ورق چهار محال و بختیاری ۶۸ هزار و ۳۵۹ تن و شرکت نورد و لوله اهواز۳۶هزار و ۲۵۰ تن بود.

افزایش ۱۱ درصدی تولید آهن اسفنجی

همچنین فولادسازان بزرگ کشور طی مدت مذکور، ۷ میلیون و ۱۳ هزار و ۲۳۷ تن آهن اسفنجی تولید کردند که این رقم نسبت به میزان تولید مدت مشابه سال گذشته، ۱۱ درصد رشد نشان می دهد.

در ۴ ماهه نخست ۹۷، مجتمع فولاد مبارکه با تولید ۲میلیون و ۵۷۶هزار و ۸۷۳ تن آهن اسفنجی، بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داد. فولاد خوزستان یک میلیون و ۲۴۹هزار و ۳۱۰تن، فولاد هرمزگان۶۰۲هزار و ۵۴۴ تن، فولاد کاوه جنوب۴۷۹هزار و ۵۳۵تن، فولاد خراسان ۴۰۹هزار و ۶۸۰تن آهن اسفنجی تولید کردند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا