صنعتصنعت، معدن، تجارت

نماینده اسفراین: بالغ بر ۱۰۰ هزار تن از قرارداد های EPC وزارت نفت به لوله گستر واگذار شده است

نماینده اسفراین در مجلس شورای اسلامی گفت: بالغ بر ۱۰۰ هزار تن از قراردادهای EPC را وزارت نفت به کارخانه لوله گستر واگذار کرده است.
u

دکتر هادی قوامی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه خراسان شمالی، با اشاره به اینکه مجتمع صنعتی اسفراین و کارخانه لوله گستر از صنایع خاص کشور هستند، اظهار کرد: با توجه به قرار داد EPC وزارت نفت در ۲۸۰ حلقه چاه سرمایه گذاری کرده است که حدود ۶۰ هزار تن لوله های نه و پنج_ هشتم و ۱۳ و سه_ هشتم که فقط در لوله گستر تولید می شود را به این کارخانه سفارش داده است.
وی ادامه داد: اتفاق مثبتی که با شروع تحریم ها رخ داده است تولید لوله های جریانی نفت در لوله گستر اسفرلین است که حدود ۶۰ هزار تن از طرف وزارت نفت سفارش ثبت شد.
هادی قوامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کشور در شرایط تحریم های ظالمانه آمریکا قرار دارد، باید بیشتر به واحدهای تولیدی توجه شود و واحدهای تولیدی به تامین مواد اولیه کارگاه ها کمک کنند.
وی افزود: پیگیری های لازم از طریق دستگاه های ملی برای خروج سهام دو کارخانه فولاد و لوله گستر اسفراین از لیست واگذاری انجام شده است و واگذاری این صنایع به بخش خصوصی که اهلیت نداشته باشند، آسیب زاست.
نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: ثبت سفارشات لوله های نه و پنج_ هشتم و ۱۳ و سه_ هشتم، ترخیص از گمرک ها و مناطق آزاد توسط وزارت صنعت و معدن ممنوع شده است.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا