صنعتصنعت، معدن، تجارت

تولید ۵۰ هزار تنی ظروف چینی در ایران

دبیر انجمن صنایع چینی ایران از تولید سالانه ۵۰ هزار تن ظروف چینی در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد علی دادرس در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: خوشبختانه با این میزان تولید در حال حاضر هیچ کمبودی در بازار چینی کشور وجود ندارد.

وی همچنین اظهارداشت: مواد اولیه تولید چینی در کشور ۸۰ درصد در داخل و ۲۰ درصد از خارج تامین می شود.

همچنین بخوانید

دبیر انجمن صنایع چینی ایران گفت: بیشترین سهم دستمزد نیروی انسانی در قیمت تمام شده کالا پس از صنایع دستی مربوط به صنعت چینی سازی است.

وی افزود: فعالیت صنعت چینی سازی هم اکنون در کشورهای دارای سطح دستمزد بالا متوقف و تولید چینی بیشتر در ممالک با ضریب دستمزد پائین تر رونق دارد.

دادرس اظهارداشت: در حال حاضر ۷۰ درصد تولید چینی جهان مربوط به چین و ۳۰ درصد بقیه این کالا در سایر کشورهای دنیا از قبیل ایران، ترکیه، کره جنوبی، ویتنام، بنگلادش و مالزی تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.

وی به رادیو اقتصاد گفت: بجزء چین کشورهای ترکیه، ویتنام و بنگلادش در صنعت چینی سازی در سطح دنیا مطرح هستند.

دبیر انجمن صنایع چینی ایران ضمن اشاره به وجود هفت کارخانه بزرگ صنعت چینی سازی در کشور افزود: خطوط تولیدی این کارخانجات مبتنی بر آخرین تکنولوژی روز دنیاست.

وی تصریح کرد: کالاهای چینی ساخت ایران به لحاظ کیفیت، طراحی و نوآوری در تراز جهانی است.

دادرس گفت: کارخانجات چینی سازی ایران در حال حاضر هیچ کمبودی از نظر کیفیت و تکنولوژی نسبت به رقبای خارجی ندارند.

وی در ادامه این مصاحبه رادیویی ضمن اشاره به اینکه تنوع و میزان تولید در صنعت چینی ایران بسیار زیاد است، افزود: این صنعت از نظر اشتغال افزایی، پویایی تولید، رشد اقتصادی، ارزآوری، توسعه صادرات و بسیاری موارد دیگر در کشور نقش آفرین است.

برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۰ صبح به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «حمیده رضا سلطانی و الهام مصطفوی» با هدف معرفی، ترویج، و تبلیغ کالای ایرانی، تولید داخلی و حمایت ازتولید کنندگان داخلی و مقابله با مصرف بی رویه کالای خارجی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا