بانکبانک و بیمه

بسته ارزی جدید زمینه حمایت از صادرکنندگان را مهیا کرده است

 

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: بسته ارزی جدید دولت زمینه حمایت از صادرکنندگان را مهیا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، دکتر علی صالح‌آبادی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی لرستان تصریح کرد: صادرات کلید حل مشکلات کشور است، به‌ویژه اینکه باید اتکای درآمدهای ارزی کشور را به نفت کم کرده و به سمت‌وسوی صادرات محصولات غیرنفتی حرکت کنیم.
وی ادامه داد: سال گذشته در مجموع مانده تسهیلات بانک توسعه صادرات ۲۱ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبلش ۲۲ درصد رشد داشته است.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در ادامه با اشاره به اینکه میزان گشایش اعتبارات اسنادی این بانک یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار بوده است، افزود: ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار اسنادی داخلی این بانک در سال ۹۶ بوده و ۲۸۱ میلیارد تومان ضمانت‌نامه‌ ریالی طی این مدت صادر شده است.
دکتر صالح‌آبادی اظهار داشت: این علاقمندی در شعبه خرم آباد بانک توسعه صادرات وجود دارد که صادرکنندگان جذب این بانک شوند و آماده انجام هرگونه خدمات هستیم.
وی گفت: بانک توسعه صادرات دارای ۴۰ شعبه در کشور بوده و جز بانک‌هایی هستیم که منابعمان مبتنی بر سپرده‌های مردمی نیست چراکه باید نرخ تسهیلاتمان برای صادرکنندگان جذاب باشد.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با بیان اینکه صندوق توسعه ملی یکی از منابع تأمین این بانک است، عنوان کرد: از سال گذشته در بسته حمایت از صادرات غیرنفتی منابع تلفیقی با نرخ ۱۴ در نظر گرفته شد.
وی به وضعیت ارزی اشاره کرد و گفت: با توجه به تفاوت قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی با ارز آزاد تقاضا برای خرید ارز دولتی افزایش پیدا کرد اما بسته کنونی دولت زمینه را برای حمایت از صادرکنندگان مهیا کرده است.
دکتر صالح‌آبادی گفت: بسته به تفاوت نرخ سودها صادرکنندگان می‌توانند از تسهیلات این بانک استفاده کنند و به صادرکنندگان لرستانی پیشنهاد می‌کنم تسهیلات از منابع را بیشتر در نظر بگیرند.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات با اعلام این مطلب که در این شرایط برای بخش صادرات یک فرصت است که با نرخ ارز آزاد فعالیت کنند گفت :باید کمک کنیم صادرکنندگان صادرات خود را افزایش دهند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا