امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

بازار میوه با گرانی مواجه است نه گرانفروشی!

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: بازار میوه امروز به دلیل کمبود تولیدات باغی در کشور متاثر از سرمایه زدگی باغات طی ابتدای سال بیشتر با گرانی مواجه است تا گرانفروشی!.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اسد الله کارگر در برنامه «روز از نو» رادیو اقتصاد افزود: بحث گرانی و گرانفروشی دو مقوله جدا از هم هستند.

وی همچنین اظهارداشت: امسال برخی ازمیوه ها نسبت به سال گذشته ۲۵ تا ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

همچنین بخوانید

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: سود خرده فروشان میوه در سطح شهر باید ۳۵ درصد نرخ عمده فروشی باشد در غیر این با عاملان افزایش قیمت میوه به شدت برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: فروشندگان میوه و سبزی از طریق سه نهاد تحت نظارت قرار دارند که این نهادها در صورت تخلف و گرانفروشی با متخلفان برخورد خواهند کرد.

کارگر در ادامه با بیان اینکه اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی بر کار فروشندگان میوه نظارت دارند، یادآورشد: مردم می توانند در صورت مشاهده تخلف و گرانفروشی از سوی واحدهای سطح شهر با شماره تلفن ۵۵۶۶۲۳۸۰ تماس حاصل و موارد تخلف را به این اتحادیه گزارش دهند.

برنامه «روز از نو» کاری از گروه کشاورزی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۶.۳۰ به مدت ۸۵ دقیقه به تهیه کنندگی «لیلا امیدیگانه و مهدی شیار» با هدف فراهم ساختن لحظات شاد و مفرح صبحگاهی توام با افزایش سطح آگاهی اقتصادی شنوندگان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان جهت دریافت فایل صوتی برنامه می‌توانند به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا