بورسبورس اوراق

سبزپوشی همه شاخص‌ها پس از افت پنج هزار واحدی دو روز گذشته/ نفتی‌ها بازار را پس گرفتند

در جریان معاملات امروز شاخص کل در دقایق ابتدایی با افزایش اقبال حقیقی‌ها رشد ۱۳۰۰ واحدی را تجربه کرد. در این بین تمام نماگرهای بازار در محدوده مثبت قرار گرفتند. البته رشد تقاضا در نمادهای نفتی عامل اصلی جهش شاخص بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، تمام نماگرهای بازار سرمایه پس از دو روز افت قابل ملاحظه، امروز مجددا به مدار صعودی بازگشتند. این در حالی است که اقبال به نمادهای شیمیایی و پالایشی بیش از سایرین بوده و معاملات پُرحجم و مثبت این گروه ها سبب تقویت شاخص به میزان ۸۰۰ واحد شد.

در این بین اما نمادهای فلزی مانند «فملی» در این بازار از رشد بیشتر قیمت جاماندند. دیگر نمادی که به رشد روزهای قبل خود پایان داد «وبملت» بود که امروز با عقبگرد بیش از سه درصدی مواجه شد.

همچنین بخوانید

در مجموع تا این لحظه بیش از یک میلیارد و ۸۳۰ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۶۴۵ میلیارد تومان دادوستد شده است که از این میزان بیش از ۳۱۴ میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در این بازار اختصاص داشت.

همچنین در بین گروه های مهم نیز شیمیایی، فلزات و فرآورده‌های نفتی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داده‌اند. در این بین «پارس»، «پارسان» و «فارس» بیشترین نقش را در رشد شاخص داشتند. اما در سمت منفی ها «فملی»، «وامید» و «وبملت» تا حدی از رشد بیشتر شاخص جلوگیری کردند.

در فرابورس هم آیفکس با رشد ۱۴ واحدی به رقم یک هزار و ۴۹۳ واحد رسید. در این بازار نیز ۴۵۱ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۴۵۴ میلیارد تومان دادوستد شد که از این میزان بیش از ۹۰ میلیاراد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در این بازار اختصاص داشت.

همچنین در بین نمادهای با اهمیت فرابورسی «مارون»، «زاگرس» و «ارفع» بیش از سایرین در تقویت آیفکس نقش داشتند. در سوی دیگر اما بازگشایی منفی «شاوان» و «شراز» سبب تحمیل افت نسبتا سنگین بر شاخص فرابورس شدند.

 

منبع

اقتصاد.آنلاین

منبع
اقتصادآنلاین - مریم علیزاده

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا