بورسبورس اوراق

واکاوی بازار بدهی، در شماره جدید ماهنامه بورس

شماره ۱۵۵ «ماهنامه بورس» با محوریت «واکاوی بازار بدهی در بازار سرمایه ایران» منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید محمد هاشمی نژاد، سردبیر ماهنامه بورس درباره تازه‌ترین شماره ماهنامه  گفت: «ماهنامه بورس» با توجه به رسالتی که در حوزه انتشار اطلاعات و اخبار بازار سرمایه و ایفای نقش اطلاع‌رسانی خود در شماره ۱۵۵ به بررسی بازار بدهی در بازار سرمایه ایران در قالب گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب‌نظران این حوزه و همچنین مقالات علمی مرتبط، پرداخته است.

وی افزود: در کنار این موضوع، «گزارش عملکرد بورس تهران در بهار ۱۳۹۷» و «گزارش تطبیقی لایحه بودجه با تأکید با جایگاه بازار سرمایه» نیز به‌طور ویژه مورد بررسی قرارگرفته است.

وی به بخش‌های جدید این نشریه همانند گزارش رتبه‌بندی ناشران بورس تهران از منظر اطلاع‌رسانی اشاره کرد و گفت: در این گزارش که از ابتدای سال ۱۳۹۷ از سوی بورس اوراق بهادار تهران منتشر می‌شود، رتبه‌بندی ناشران بورس تهران با توجه به نحوه و زمان به‌موقع بودن گزارشگری به ذی‌نفعان، در قالب متن، نمودار و جداول تفضیلی، مورد تحلیل قرار می‌گیرد.

به گفته هاشمی نژاد در این نسخه نیز مشروح اخبار بازار سرمایه ازجمله تازه‌ترین تحولات شرکت بورس اوراق بهادار تهران، گزارشی از «دومین لیگ ستارگان بورس»، و همچنین «عملکرد سه ماهه صندوق‌های سرمایه‌گذاری» منتشرشده است.

وی در خصوص مقالات علمی و آموزشی این شماره از «ماهنامه بورس» گفت: علاوه بر مطالب متوالی همچون، بورسینما که معرفی برترین فیلم‌های تاریخ سینما با موضوع بورس می‌پردازد و همچنین بخش‌های دیگری مانند «بورس سلامت» و «نوبل مالی»، علاقه‌مندان می‌توانند مقالات علمی با محور ریسک‌های صنعت کارگزاری و چگونگی حضور نهادهای مالی بین‌المللی در بازار سرمایه را در این نسخه از ماهنامه بورس مطالعه کنند.

وی در خصوص تاریخچه فعالیت ماهنامه گفت: «ماهنامه بورس» به‌عنوان نخستین رسانه تخصصی بازار سرمایه کشور، با صاحب‌امتیازی «شرکت بورس اوراق بهادار تهران» و در شمارگان سه هزار نسخه، به‌طور ویژه به بازتاب تازه‌ترین اخبار، رویدادها و فعالیت‌های بورس تهران در عرصه‌های داخلی و جهانی می‌پردازد. در سال ۹۷ نیز باهدف توسعه دانش مالی و توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری در میان مخاطبان محترم، به‌طور ویژه، به معرفی ابزارهای جدید، انتشار و ارزیابی تازه‌ترین دستاوردها و عملکرد بورس تهران، ناشران و دیگر فعالان بازار سرمایه می‌پردازد.

علاقه‌مندان برای تهیه ماهنامه و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با تحریریه ماهنامه با شماره تلفن ۶۶۷۱۹۸۲۰  یا آدرس ایمیل mahnamehbourse@gmail.com با بخش اشتراک این نشریه تماس حاصل کرده یا به دفتر «ماهنامه بورس» به نشانی؛ تهران، خیابان حافظ، نبش کوچه هاتف، شماره ۱۹۲، ساختمان بورس اوراق بهادار تهران، طبقه ۱۰، مراجعه کنند.

 

منبع
SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا