امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

ماهی سالمون در ایران تولید نمی شود

رئیس گروه تغذیه آبزیان آب شیرین سازمان شیلات گفت: پرورش ماهی سالمون در ایران رواج ندارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، علی بیگی در برنامه «ارمغان طبیعت» رادیو اقتصاد: این ماهی در آب های شور پرورش پیدا می کند نه در آب های شیرین!.

وی همچنین اظهارداشت: یکی از شاخصه های کیفیت ماهی سالمون رنگ قرمز یا صورتی فیله است.

همچنین بخوانید

رئیس گروه تغذیه آبزیان آب شیرین سازمان شیلات گفت: پرورش دهندگان ماهی قزل آلا طی سال های اخیر قبل از اینکه ماهی وارد بازار شود از آستاگزانتین برای تغییر رنگ گوشت ماهی به صورتی استفاده می کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه رنگ دانه مزبور بصورت طبیعی و مصنوعی در بازار یافت می شود، اظهارداشت: استفاده از آستاگزانتین غیر طبیعی در بسیاری از کشورهای جهان ممنوع بوده چون بسیار سرطان زا و خطر آفرین است.

وی بیان داشت: اگر تولیدکنندگان از رنگ دانه آستاگزانتین طبیعی استفاده کنند بسیار خوب و به نفع بدن انسان است چرا که در دنیا این رنگ دانه به نام شاه آنتی اکسیدان ها شناخته می شود.

بیگی ضمن اشاره به اینکه استفاده از رنگ دانه آستاگزانتین طبیعی در دنیا برای پرورش ماهی بسیار مرسوم است، افزود: اضافه کردن این رنگدانه به جیره غذای ماهی قزل آلا موجب تغییر رنگ گوشت این گونه به صورتی می شود که خیلی شبیه به رنگ فیله ماهی سالمون است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به تکثیر پرورش ماهیان سردآبی اظهارداشت: فصل اصلی تکثیر پرورش این نوع ماهیان از مهر و آبان شروع و ماه های آذر و دی ختم می شود.

رئیس گروه تغذیه آبزیان آب شیرین سازمان شیلات در ادامه این مصاحبه یادآورشد: طی سال های اخیر در خارج از فصل نیز تکثیر ماهیان سردآبی انجام می شود.

برنامه «ارمغان طبیعت» کاری از گروه کشاورزی به تهیه کنندگی الهام مصطفوی روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه ساعت ۱۳.۳۰ به مدت ۳۰ دقیقه با هدف کمک به ارتقای بهره وری در صنعت دام و طیور با معرفی نمونه‌های موفق و ارائه راهکارهای کارشناسی از رادیو اقتصاد پخش و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا