امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

کرمانشاه استانی برتر در حوزه کشاورزی

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: این استان به لحاظ تولیدات دامی و زراعی از قطب های مهم کشاورزی ایران است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، خسرو شهبازی در برنامه «خوشه چین» رادیو اقتصاد افزود: وسعت استان کرمانشاه ۲.۴ میلیون هکتار و سطح اراضی کشاورزی این منطقه ۹۴۶ هزار هکتار است.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: عمده محصولات مورد کشت در این اراضی گندم، جو، چغندرقند و کلزا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ضمن اشاره به اینکه رتبه چهارم تولید گندم در کشور مربوط به کرمانشاه است، گفت: این استان در بحث تولید جو از نظر عملکردی رتبه اول و به لحاظ تولید رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: هم اکنون کرمانشاه در تولید چغندر قند و کلزا به لحاظ واحد سطح رتبه اول را در سطح کشور دارد.

شهبازی بیان داشت: این استان در اغلب محصولات کشاورزی به سبب وجود شرایط اقلیمی مناسب و کارشناسان مجرب به لحاظ تولید و عملکرد در واحد سطح جزء استان های برتر کشور محسوب می شود.

وی در ادامه از وجود ۳۴ هزار هکتار سطح زیر کشت باغی در کرمانشاه خبرداد و گفت: خوشبختانه باغ های استان طی سال های اخیر به سمت مدرن سازی پیش رفته به نحوی که عملکرد در واحد سطح این باغ ها سه تا چهار برابر باغ های سنتی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه در پاسخ به این پرسش که رتبه تولیدات کشاورزی استان بصورت متوسط درمقایسه با سایر استان های کشور به چه صورتی است، اظهارداشت: سطح اراضی کشاورزی خیلی از استان ها بیشتر از کرمانشاه است.

وی تصریح کرد: کرمانشاه به لحاظ عملکرد محصولات در واحد سطح جزء استان های برتر کشوری است.

شهبازی در ادامه یادآورشد: متوسط عملکرد تولید چغندرقند و کلزا طی سال گذشته در کرمانشاه به ترتیب ۷۵ تن در هکتار و ۹ تن و ۲۷۱ کیلو گرم بوده که از عملکرد اتحادیه اروپا نیز برتر و بالاتر است.

برنامه «خوشه چین» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۳.۳۰ به مدت ۲۵ دقیقه به تهیه کنندگی «مهدی شیار» با هدف آموزش نکات ترویجی برای تولید با کیفیت و افزایش بهره وری در مزارع کشاورزی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا