بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

فرامرزی در عکس‌العمل به حذف دستگاه کارت‌خوان از مطلب پزشکان: کارت‌خوان ربطی به مالیات ندارد

موضوع برداشتن دستگاه‌های کارت‌خوان توسط برخی از پزشکان، هفته گذشته به‌شدت داغ شد. پیش‌فرض این موضوع نیز این است که سازمان مالیاتی کشور به اطلاعات حساب پزشکان از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان دسترسی دارد اما این موضوع در حالی است که به گفته صادق فرامرزی، مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش، دستگاه کارت‌خوان هیچ ربطی به مالیات نداشته و ندارد و کمپینی که دراین‌باره شکل گرفته نیز اشتباه است و یک موضوع غیرواقعی را در جامعه رواج می‌دهد.

فرامرزی درباره این موضوع گفت: «جامعه پزشکی به‌عنوان یک بنگاه اقتصادی باید از ابزارهای نوین برای رفاه حال مردم استفاده کند و ایراد این موضوع نیز اتصال دستگاه کارت‌خوان به مالیات است که به‌هیچ‌وجه چنین موضوعی وجود ندارد.»

اداره‌های امور مالیاتی از طریق سیستم‌هایی که وجود دارد، به حساب‌های مالی، اعتباری، مشخصات دارایی‌های ملکی و سرمایه‌ای افراد دسترسی دارند، بنابراین دیگر نیازی به بررسی تراکنش‌های کارت‌خوان وجود ندارد. فرامرزی دراین‌باره گفت: «این موضوع که پزشکان از مالیات فرار می‌کنند یا خیر، ربطی به ما ندارد، بلکه به اداره مالیات مربوط است. درهرصورت پزشکان پولی را که نقد دریافت می‌کنند را باید در حسابشان بگذارند که مالیات به این موضوع‌ها کار دارد، مگر اینکه پولشان را نقد دریافت کنند و در بانک نگذارند.»

به گفته مدیرعامل شرکت ایران کیش، برداشت از کمپین پزشکان بدون دستگاه کارت‌خوان، این است که شبکه پرداخت کشور به مالیات، گزارش افراد را می‌دهد که به‌هیچ‌وجه به این‌گونه نبوده و نیست؛ بنابراین طرف حساب این موضوع شبکه پرداخت کشور نیست. فرامرزی دراین‌باره ادامه داد: «شرکت‌های PSP تحت نظر شاپرک فعالیت می‌کنند و مطابق دستور شاپرک رفتار می‌کنیم و این اطلاعات جزو اطلاعات محرمانه هستند و تا به امروز نیز محرمانگی این اطلاعات حفظ شده است. همچنین ما تصمیم گیرنده این موضوع نیستیم که این اطلاعات را در اختیار سازمانی قرار دهیم.»

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا