بانکبانک و بیمه

تقدیر استاندار و نمایندگان کرمانشاه در مجلس از بانک صنعت و معدن

استاندار و نمایندگان استان کرمانشاه از نقش مثبت و موثر بانک های صنعت و معدن و سپه در توسعه صنعتی و اقتصادی این استان قدردانی کردند.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، در نشستی که با عنوان هم اندیشی استاندار و نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با مدیران عامل بانکهای سپه و صنعت و معدن در راستای رفع موانع تولید این استان، به میزبانی بانک صنعت و معدن برگزار شد، استاندار و نمایندگان این استان با بیان دیدگاه های خود از بانک های صنعت و معدن و سپه تقدیر و خواهان مشارکت بیشتر این دو بانک در توسعه صنعتی استان شدند.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در این نشست گفت : اجرای طرح های صنعتی استان کرمانشاه می تواند موجب تحول شرایط صنعتی و اقتصادی استان شود و این طرح ها در حال حاضر در انتظار منابع مالی بانک ها هستند.

وی افزود: در حادثه زلزله استان کرمانشاه بانک های دولتی ۲۲ میلیارد تومان و بانکهای خصوصی ۳۶ میلیارد تومان کمک کردند و تسریع در این امر حاصل زحمات مدیران عامل بانک های صنعت و معدن و سپه بوده است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: این استان ۸ پروژه بزرگ صنعتی دارد که نیازمند تامین مالی هستند و در این میان توجه بانک ها از اهمیت زیادی برخوردار است. پالایشگاه آناهیتا، آزاد راه کرمانشاه- حمیل، راه آهن کرمانشاه، آزاد راه همدان- کرمانشاه، پتروشیمی اسلام آباد و آبرسانی اسلام آباد و فرودگاه کرمانشاه از طرح هایی بود که بازوند در این نشست به عنوان طرح های نیازمند تامین مالی به آنها اشاره کرد.

وی تصریح کرد: ما باید از سیستم بانکی برای به بهره برداری رساندن طرح های صنعتی کرمانشاه استفاده کنیم زیرا اقتصاد کشورمان یک اقتصاد بانک محور است و بدون کمک بانک ها امکان تحقق این امر وجود ندارد.

علی اشرف افخمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن نیز با بیان اینکه ۱۴۳ طرح با تامین مالی ۳۷ هزار میلیارد تومانی این بانک در حال اجراست، گفت: این طرح‌ها می‌تواند برای بیش از ۳۰ هزار نفر شغل مستقیم ایجاد کند.

افخمی افزود: بانک صنعت و معدن به عنوان یک بانک توسعه ای پروژه های خوبی را در استان کرمانشاه افتتاح کرده و پروژه هایی را نیز در حال بهره برداری دارد که از جمله این پروژه ها می توان به شرکت زمزم کرمانشاه، ذوب آهن بیستون، شرکت کاغذ سازی بیستون، شرکت ایمان سرم و کاشی کاژه اشاره کرد.

وی افزود: بانک صنعت و معدن به دنبال بسترسازی برای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه است واز این رو ما با مشاهده پیشرفت صنعتی استان و افزایش میزان اشتغال در این استان احساس خرسندی می کنیم.

وی در مورد نقش بانک صنعت و معدن در حوزه نیروگاهی گفت : این بانک توانسته است ۶ هزار مگاوات از ۷۰ هزارمگاوات ظرفیت تولید برق کشور را تامین مالی کند که این رقم ۹ درصد از ظرفیت یاد شده است.

افخمی گفت : بانک صنعت و معدن در صنایع ریلی پروژه قطار سریع السیر تهران-قم-اصفهان، به مبلغ ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار و پروژه برقی سازی قطار تهران-مشهد به میزان ۱ و نیم میلیارد دلار را تامین مالی کرده که با اتمام آن ها تحول چشمگیری در این بخش از صنایع کشورمان اتفاق خواهد افتاد.

این مدیر بانکی ضمن بیان این که تامین مالی احداث سه طرح آب شیرین کن جمعا به مبلغ ۳۶۰ میلیون دلار توسط بانک صنعت و معدن انجام شده و هر یک از آنها روزانه ۱۰۰ هزار متر مکعب ظرفیت دارد افزود: انتظار ما این است که بتوانیم مثل کشورهای حوزه خلیج فارس استفاده بهینه ای از آب شیرین کن ها داشته باشیم.

محمد کاظم چقازردی مدیر عامل بانک سپه نیز گفت: بانک های سپه و صنعت و معدن می توانند با تامین مالی طرح های استان کرمانشاه ظرفیت صنعتی این استان را فعال کنند.
وی تاکید کرد : استان کرمانشاه استانی مهم و شایسته توجه و سرمایه گذاری است.

وی همکاری بانک های کشور را در پذیرش طرح های نیمه تمام حائز اهمیت توصیف کرده و گفت : استان کرمانشاه استانی دو ظرفیتی است و علاوه بر طرح های صنعتی از ظرفیت کشاورزی بالایی نیز برخوردار است.

چقازردی در این نشست پیشنهاد کرد به منظور جذب سرمایه برای فعال سازی ظرفیت صنعتی کرمانشاه همایشی برگزار شده و از مشتریان بانک های سپه و صنعت ومعدن دعوت شود تا در این راستا همکاری کنند.

مدیرعامل بانک سپه افزود: سرمایه گذارانی که برای به ثمر رساندن طرح های صنعتی این استان ابراز تمایل کنند از حمایت بانک های کشور برخوردار خواهند شد.
حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس نیز در این جلسه گفت: بانک صنعت و معدن در حمایت از واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل و ایجاد اشتغال استان کرمانشاه نقش مهمی دارد.

وی افزود: پیشنهاد بنده این است که طی یک ماه آینده برای پیگیری مواردی که در این جلسه مطرح شده است یک نشست برگزار کنیم تا میزان پیشرفت پروژه ها در آن مورد بررسی قرار گیرد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در خصوص همایشی که ذکر شد نظر بنده این است که در روز ۲۱ آبان سال جاری سالروز زلزله استان کرمانشاه این همایش برگزار شود و تا آن زمان تعیین تکلیف منطقه آزاد قصرشیرین نیز صورت گرفته است.

فلاحت پیشه بیان داشت: طرح هایی که در این جلسه مطرح شد ۵ طرح برای بانک صنعت و معدن و ۳ طرح برای بانک سپه بود و همچنین ۳ طرح را نیز استاندار مطرح کرد که با مذاکرات صورت گرفته، امید است که به انجام برسد.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: چندین طرح نیز از سوی نمایندگان مناطق مختلف استان کرمانشاه مطرح شد که هر نماینده مکلف است اقدامات کارشناسی طرح های مربوطه را طی یک ماه آینده انجام دهد تا در جلسه ماه آینده به نتیجه برسیم.

وی گفت: بحث راه آهن غرب کشور به فرموده مقام معظم رهبری بسیار مهم و قابل توجه است که باید به این طرح به عنوان طرح ملی نگاه شود. فلاحت پیشه در خصوص وضعیت طرح های پتروشیمی و نیروگاه ها افزود: اگر در شرایط پسابرجام به طرح های پتروشیمی، نیروگاه ها و پالایشگاه های نفت و گاز جدی تر نگاه می کردیم، اکنون در شرایط تحریم دچار مشکل نمی شدیم و راحت تر می توانستیم با بازگشت تحریم ها روبرو شویم.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در حوزه پتروشیمی و پالایشگاه آناهیتا رسیدگی و توجه بیشتری باید صورت بگیرد. وی در خصوص مرز استان کرمانشاه نیز گفت: برای مرز استان نیز باید برنامه هایی اتخاذ کنیم. کارهای مرز خسروی تقریبا رو به اتمام است و برای یک میلیون زائر باز خواهد شد و برنامه های مدون این مرز تا ماه آینده باید مشخص شود.

فلاحت پیشه در خصوص حوزه گردشگری استان نیز تاکید کرد که به این حوزه نیز می بایست توجه ویژه ایی صورت بگیرد. فرهاد تجری نماینده مردم سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز در خصوص تصویب منطقه آزاد تجاری قصر شیرین گفت: قطعا با تصویب این منطقه آزاد تجاری چهره منطقه در خصوص اشتغال تغییر خواهد کرد و شرایط مثبتی را ایجاد می کند.

نایب رییس کمیسیون اصل نود مجلس در این دیدار افزود: از استاندار کرمانشاه و همچنین مدیران عامل بانک های سپه و صنعت و معدن قدردانی می کنم که با پیگیری ها و هماهنگی های لازم در زمان بعد از زلزله عملکرد بسیار مثبتی داشته اند و با ورود بانکهای سپه و صنعت و معدن، سیستم بانکی نیز حضور پررنگ تری در کمک به استان داشت.

نماینده مردم سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: سه پروژه قرار بود توسط ایدرو اجرایی شود که از جمله این پروژه ها طرح لوله انتقال گاز سرپل ذهاب بوده که نیازمند توجه بانک های یاد شده است، همچنین کارخانه فرآورده های قیر است که متاسفانه اکنون با خام فروشی به صورت کلوخه باعث ارزان فروشی سرمایه های ملی می شود.
تجری در ادامه گفت: متاسفانه این پروژه ها نیازمند تکنولوژی می باشد که باید به این فناوری از طریق کشورهای صاحب این تکنولوژی دست پیدا کنیم تا بتوانیم در اجرای پروژه های یاد شده موفق تر عمل کنیم.

وی عنوان داشت: پیشنهاد اجرای همایش سرمایه گذاری استان کرمانشاه بسیار خوب است که بعد از تصویب مناطق آزاد تجاری قصرشیرین بهترین فرصت برای برگزاری این همایش مفید می باشد.
سید جواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر کلیایی در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: استان کرمانشاه از ظرفیت آهن و مس مناسبی برخوردار است و این استان در توسعه و رونق بخش معادن بسیار مغفول مانده که به این نکته نیز باید بیشتر توجه شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این هم اندیشی افزود: موضوعی که در حال حاضر در استان کرمانشاه حائز اهمیت است بحث آمایش سرزمین است، بدین معنی که در ابتدا باید بررسی شود که چه ظرفیت ها و قابلیت هایی در استان وجود دارد که سرمایه گذار را به آن سمت جهت بدهیم تا توسعه یافتگی در استان صورت بگیرد.

وی افزود: با توجه به جلسه ای که در خصوص پتروشیمی سنقر با وزیر نفت داشته ایم، اعلام کردند که هلدینگ خلیج فارس ۱۰ درصد را پذیرفته است، با چند سرمایه گذار نیز در مرحله پیگیری هستیم و با وجود رایزنی هایی که با بانک های سپه و صنعت و معدن داشته ایم، امید است که این پتروشیمی مراحل اجرایی خود را سریعتر طی کند.

نماینده مردم سنقر کلیایی در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: نکته دوم خط تولید سایپا در شهر سنقر می باشد که مدیرعامل سایپا نظر مساعد خود را برای خط تولید رینگ اعلام کرده است و امیدواریم که این خط تولید با حمایت های شما به مرحله اجرا در بیاید.

وی گفت: متاسفانه در بحث آزادراه کرمانشاه نیز بخش شهر سنقر هنوز حل نشده است که امیدواریم با وجود این جلسات به این مورد نیز رسیدگی شود. سید قاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس نیز گفت: اقدامات درخور تحسین بانک صنعت و معدن در توسعه صنعتی بر کسی پوشیده نیست چنانچه بسیاری از پروژه های استان کرمانشاه نیز با تامین مالی این بانک به بهره برداری رسیده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این جلسه افزود: اگر در یک کشور تولید نباشد توسعه نیست، توسعه نباشد اشتغال نیست و زمانیکه اشتغال نباشد رضایت مردم وجود نخواهد داشت که در نهایت نارضایتی مردم به نفع هیچ کس نمی باشد.

وی گفت: خوشبختانه در حال حاضر ظرفیتی که در نمایندگان کرمانشاه خصوصا از زمانیکه آقای فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به وجود آورده کمک شایانی به پیشبرد اهداف ما در منطقه کرده است.

جاسمی بیان داشت: امیدواریم با توجه به اینکه ۸ پروژه منطقه ای بزرگ در کرمانشاه وجود دارد، یکی پس از دیگری در دستور کار شرکت های سرمایه گذار و بانک های مورد قرارداد قرار بگیرد و در آینده نتیجه کار را ببینیم، اگر این روند ادامه پیدا کند استان کرمانشاه طی دو سال آینده یک استان برخوردار خواهد شد.

نماینده کرمانشاه عنوان داشت: امیدواریم ایجاد چنین پروژه هایی رونق خوبی به استان بدهد و معضل بیکاری را در کرمانشاه حل کند. شهاب نادری نماینده مردم پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی نیز در این هم اندیشی گفت: متاسفانه شهرهای پاوه و ثلاث باباجانی به خاطر نزدیکی با مرزها عملا سرمایه گذارها رغبتی برای سرمایه گذاری در این شهرها ندارند و سیاست ما این است که با حضور برخی افراد بومی که دارای سرمایه کافی هستند و همچنین با حمایت بانکها، طرح های صنعتی را در مناطق محروم پاوه و ثلاث باباجانی راه اندازی کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: از استاندار و بانک های سپه و صنعت و معدن به خاطر اقداماتی که در شهرهای مختلف استان کرمانشاه انجام داده اند، قدردانی می کنم.
وی گفت:با توجه به وقوع زلزله در شهرهای حوزه بنده متاسفانه سرمایه گذاری در این شهرها بسیار کم بوده است و امیدوارم در پروژه پنل خورشیدی دو بانک حاضر ما را حمایت کنند.
نادری خاطرنشان کرد: در صددیم تا با حمایت استاندار و بانک ها در شهر ثلاث باباجانی کارخانه فرش راه اندازی کنیم.

احمد صفری عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: شهرک های صنعتی برخی از شهرهای این استان رسما تعطیل و یا با ظرفیت کم کار می کنند که باید از این واحدهای صنعتی حمایت کرد و چرخه تولید را بار دیگر در این شهرک های صنعتی بزرگ به راه انداخت.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس در این هم اندیشی افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی زاگرس با ۳۳۰ میلیون یورو سرمایه گذاری مورد حمایت های استاندار استان، بانک صنعت و معدن و صندوق توسعه ملی قرار دارد و حدود ۵۰۰ میلیارد تومان نیز از وزارت نیرو طلب دارد که اگر امکان تهاتر وجود داشته باشد، این طرح نیز به نتیجه خواهد رسید.

صفری خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه در راستای توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال در طول سالهای گذشته مغفول مانده است و امروز بیشتر از هر زمان دیگر برای مقابله با بیکاری نیازمند سرمایه گذاری است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا