صنعت، معدن، تجارتمعدن

صادرات ۹ میلیاردی معدن و صنایع معدنی

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: سال گذشته بیش از ۹ میلیارد دلار صادرات معدن و صنایع معدنی در کشور انجام شد که در نوع خود بی سابقه بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مهدی کرباسیان در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: از این میزان صادرات بیش از هشت میلیون تن مربوط به فولاد بوده است.

وی اظهارداشت: این رکورد صادراتی ناشی از توسعه بازارهای صادراتی طی دوران پسابرجام در اروپا، کانادا و آسیاست.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: دستیابی به بازارهای صادراتی بسیار مشکل و در برابر حفظ این بازارها به مراتب مشکل تر است.

وی افزود: نقش معدن و صنایع معدنی در حوزه تولید ناخالص داخلی بین ۵ تا ۶ درصد و در مبحث صادرات بیش از ۲۰ درصد بوده ضمن اینکه ارزش افزوده این محصولات بسیار بالاست.

کرباسیان تصریح کرد: لازم به تاکید اینکه در شرایط تحریمی باید نگران دو نکته اساسی در حوزه معدن و صنایع معدنی بود نخست اینکه تصمیمات نباید به صادرات لطمه بزند اگر صادرات در این حوزه دچار افت شودضمن از دست دادن بازار در میان مدت به اقتصاد و اشتغال مملکت نیز آسیب جدی وارد خواهد شد.

وی به رادیو اقتصادگفت: نکته حائز اهمیت دیگری که در این میان می توان اشاره کرد بحث سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال های جدید برای توسعه کشور است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ضمن تاکید بر اینکه باید با ایجاد سرمایه گذاری «اشتغال» را توسعه داد، اظهارامیدواری کرد که با کمک دولت و دیگر سرمایه گذاران باید جایگاه فولاد در کشور بهبود یابد.

وی در ادامه صنعت فولاد را از بنیان ‌های مهم اقتصاد در هر کشوری برشمرد و یادآورشد: جایگاه این صنعت در توسعه، اشتغال، ارزآوری، ایجاد ارزش افزوده و بسیاری موارد دیگر در کشور بسیار بالاست.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهم‌ترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا