بورسبورس اوراق

ادامه روند نزولی بورس تهران برای سومین روز/کوچکترهای بازار مورد توجه قرار گرفتند

 

در اولین روز از هفته جاری، با تداوم روند عرضه های هیجانی از سوی حقیقی‌ها شاهد افت بیش از ۱۲۰۰ واحدی شاخص کل در برابر صعود ۴۵ واحدی شاخص هم وزن هستیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،بورس تهران در ادامه روند نزولی که از سه شنبه هفته گذشته آغاز کرد، امروز نیز با عقب نشینی ۱۳۳۰ واحدی به این تنزل ادامه داد و در حال حاضر در ارتفاع ۱۳۰ هزار و ۱۸۶ واحد قرار دارد.

همچنین بخوانید

این در حالی است که با کوچ اشخاص حقیقی از نمادهای بزرگ و شاخص به سمت کوچکترهای بازار، شاخص هم وزن در خلاف جهت شاخص کل در حرکت است و تا این لحظه با صعود بیش از ۴۰ واحدی خود را به رقم ۱۸ هزار و ۹۵۰ واحد رسانده است.

همچنین در این بازار تاکنون یک میلیارد ورقه بهادار به ارزش ۲۸۶ میلیارد تومان در بورس د اد وستد شده است که از این میزان ۲۵۰ میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در این بازار اختصاص داشته است.

از سوی دیگر تا این لحظه «جم»، «کگل» و «فارس» با معاملات منفی و پُرحجم بیشترین نقش را در افت شاخص داشتند.

در فرابورس اما میزان افت به اندازه شاخص کل نبوده و با عقبگرد ۱۲ واحدی، به پله یک هزار و ۴۷۸ واحدی رسید.  در این بازار نیز «مارون»، «زاگرس» و «میدکو» بیش از سایرین در افت آیفکس نقش داشتند. اما از سوی دیگر معاملات مثبت در نمادهای  «ذوب»، «هرمز» و «شاوان» تا حد زیادی از ریزش بیشتر شاخص جلوگیری کردند.

در این بازار نیز ۴۳۹ میلیون وقه بهادار به ارزش ۱۷۱ میلیارد تومان دادوستد شده است که از این مبلغ بیش از ۷۰ میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در فرابورس اختصاص داشته است.

 

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا