بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

اعمال محدودیت در تاکسی‌های اینترنتی با دستور شهرداری و وزارت کشور

سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی از صدور ۶۰ مجوز فعالیت برای تاکسی های اینترنتی در ایران تا به امروز خبر داد و گفت: محدودیت در تاکسی‌های اینترنتی با دستور شهرداری و وزارت کشور اعمال می شود.

همچنین بخوانید

به گزارش خبرنگار ایبنا، رضا الفت نسب، سخنگوی اتحادیه کسب و کارهای مجازی در نشست خبری این اتحادیه درباره لایحه ایجاد محدودیت در فعالیت شرکت‌های تاکسی اینترنتی توسط وزارت کشور گفت: به تاکسی‌های اینترنتی تا به امروز ۶۰ مجوز داده شده و در کل برای کسب و کارهای مجازی ایران ۶۵۰ نوع مجوز تعریف شده و بسیاری از این مجوزها زائد هستند.

وی افزود: بر اساس قانون، کسب و کارهایی که بر بستر فضای مجازی هستند باید از قوانین صنفی استفاده کنند و بنا بر جدیدترین تغییرات قانون در سال ۹۶ کسب و کارها صرفا باید از اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی مجوز بگیرند.

الفت نسب ادامه داد: در فعالیت نظارتی شهرداری برای تاکسی‌های اینترنتی به دلیل برخورداری از بستر تاکسی سنتی ابهام وجود دارد و در عین حال، دخالت در این حوزه رقابت را از بین می‌برد و ایجاد مجوزهای جدید مغایر با فرآیند تسهیل صدور مجوز و بهبودهای کسب و کار بنا بر قانون است.

سخنگوی اتحادیه کسب‌ و کارهای مجازی تاکید کرد: شهرداری به دنبال دخالت در قیمت گذاری تاکسی‌های اینترنتی و سهم خواهی در این حوزه است. این در حالی است که شهرداری در بحث پرداخت تاکسی با چند مدل کسب و کار روبرو بود و صرفا به یک کسب و کار به صورت انحصاری اجازه فعالیت داد که نشان از عدم مدیریت سالم شهرداری دارد.

میلاد منشی پور، مدیر عامل تاکسی آنلاین تپ سی نیز در همین خصوص گفت: رشد کسب و کارهای این حوزه با توجه به قیمت گذاری رقابتی سرعت بالایی دارد و باعث شده تا سهم بازار این نوع تاکسی ها افزایش و در عین حال به دلیل عدم رفتار مناسب و میل به استفاده مردم از تاکسی‌های زرد سهم بازار تاکسی دربست سنتی کاهش پیدا کرده است.

ژوبین علاقه بند تصریح کرد: تاکسی‌های اینترنتی از همکاری با شهرداری‌ها و سازمان‌های دولتی و ارائه اطلاعات به منظور برنامه ریزی برای ترافیک و آلودگی‌هوا و غیره استقبال می‌کنیم و این مسئله می‌تواند تا مدل کسب‌ و کارها را گسترش و تغییر دهد.

معاون توسعه کسب و کار اسنپ تصریح کرد: اسنپ و تپ سی در شرایط رو به افول اقتصادی که بسیاری از کسب و کارها تعطیل می‌شوند در حال رشد و ایجاد ارزش افزوده هستند. در حال حاضر ۸۰ هزار تاکسی در تهران فعال است که ۲۰ درصد آنها بهره وری‌های لازم در سیستم حمل و نقل را ندارند.

منشی پور در پاسخ به خبرنگار ایبِنا درباره ادامه فعالیت یا نابودی تاکسی‌های اینترنتی با وجود تایید شدن دخالت شهرداری و وزارت کشور گفت: شهرداری‌ها عوارض میلیاردی می‌خواهند  و تاکسیرانی به دنبال آن است تا با افزایش هزینه‌ها و مشکلات کسب‌وکارهای تاکسی اینترنتی را فلج و به سمت نابودی هدایت کند اما اگر قرار باشد عوارض معقول گرفته شود آماده پردخت آن هستیم.

تاکسی‌های اینترنتی مالیات بر درآمد پرداخت می‌کنند

وی درباره مالیات به ایبِنا گفت: هم اکنون علی رغم عدم تعیین و تکلیف بحث مالیات در حال پرداخت مالیات بر درآمد و ارزش افزوده هستیم.

منبع

ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا