بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

مکانیزم‌های مدیریت در بلاکچین‌ها در دانشگاه شریف بررسی می‌شود

محمد جواد حاجی علیخانی از اعضای آزمایشگاه بلاکچین شریف در مورد بررسی مکانیزم‌های مدیریت در بلاکچین‌ها صحبت خواهد کرد.

چهارشنبه ۲۴ مردادماه دانشکده مهندسی برق دانشگاه شریف میزبان علاقه‌مندان به تکنولوژی بلاکچین است و در این جلسه، حاجی علیخانی درباره مکانیزم مدیریت بلاکچین توضیحاتی ارائه خواهد داد. این جلسه ساعت ۱۶:۳۰ در سالن کهربا برگزار می‌شود.

از ابتدای معرفی سازوکار اجماع غیرمتمرکز، یکی از اصلی‌ترین و نوآورانه‌ترین ویژگی‌های آن نحوه مدیریت اجزای مختلف آن بوده است. ویژگی اصلی سیستم‌های غیرمتمرکز عدم توانایی یک موجودیت خاص در تغییر قوانین کلی بوده است. به صورتی که اجماع اکثریت قدرت محاسباتی برای تشخیص تراکنش‌های صحیح لازم است. از طرفی این سیستم‌ها نسبت به تغییرات در سطح پروتوکل بسیار مقاوم‌اند و انجام این تغییرات در آنها بسیار مشکل است.

در بحث‌های طولانی مرتبط به افزایش اندازه بلوک در بیت‌کوین این ویژگی‌ها و نقایض‌شان آشکار شد. به گونه‌ای که راه‌حل‌های دیگری برای اجماع غیرمتمرکز در سطح پروتوکل مطرح شد که عموماً شامل نوعی رأی‌گیری از کاربران بر حسب مقدار دارایی آنهاست. این مقولات را می‌توان چالش‌های مدیریت درون بلاکچین دانست.

از سمت دیگر بلاکچین می‌تواند تحقق بخش تعدادی از سازوکارهای مدیریت جمعی در حکومت‌ها و مجموعه‌های بزرگ باشد. در این سیستم‌ها برای تصمیم‌گیری جمعی از بازارهای مالی شفاف و یا رأی‌گیری غیرمتمرکز برای بازتاب نظر یا منافع جمعی در خروجی نهایی می‌شود. در این کاربردها توانایی بلاکچین برای مدیریت سیستم‌های اقتصادی اجتماعی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

در جلسه روز چهارشنبه حاجی علیخانی در مورد این موضوعات صحبت خواهد کرد و درباره آخرین بحث‌های موجود در این زمینه به گفت‌وگو خواهد پرداخت. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند از لینک evand.com/decentralab اقدام کنند.

منبع

راه پرداخت

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا