تجارتصنعت، معدن، تجارتصوت

روند کند تخصص ارز برای واردات کاغذ

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کاغذ و مقوا گفت: در حال حاضر روند تخصیص و تامین ارز جهت واردات کاغذ به کندی صورت می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سید حسین میرباقری در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: حال و روز وضعیت کاغذ و مقوا در کشور خوب و مشکل خاصی بجزء کندی روند تخصیص ارز در این حوزه وجود ندارد.

وی همچنین اظهارداشت: کاغذدر اولویت یک و مقوا در اولویت دوکالایی جهت تخصیص ارز قرار دارند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کاغذ و مقوا گفت: در حال حاضر مجوز ثبت سفارش و واردات کالا از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام و مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه مقدار قابل توجهی کاغذ به سبب عدم تامین ارز در گمرکات کشور دپو و ترخیص نشده است بر لزوم تسریع در روند تخصیص ارز و ترخیص کالا در این حوزه تاکید کرد.

میرباقری تصریح کرد: اگر کاغذهای موجود در گمرکات به سرعت ترخیص شود بازار حالت بهتری به خود می گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت تولید کاغذ در ایران گفت: هیچ کاغذ تحریری طی شرایط حاضر در کشور تولید نمی شود.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان کاغذ و مقوا افزود: تولید کاغذهای مورد نیاز برای بسته بندی کارتن در کشور از وضعیت خوبی برخوردار است.

وی اضافه کرد: ایران در زمینه تولید این نوع کاغذ در مرحله خودکفایی قرار دارد اما در زمینه کاغذ روزنامه، چاپ و تحریر همچنان نیازمند واردات است.

میر باقری در پاسخ به این سئوال که چرا کاغذ روزنامه و تحریر در ایران تولید نمی شود، اظهارداشت: امکان تولید این نوع کاغذ به لحاظ نیروی انسانی، دانش، تکنولوژی، ماشین آلات و غیره در مملکت وجود دارد به شرط اینکه دولتمردان دست تولیدکنندگان حوزه مدنظر را به گرمی بفشارند واز آنان حمایت کنند.

وی در ادامه یادآورشد: هم اکنون توان تامین ۴۰ تا ۵۰ درصد کاغذ مورد نیاز داخلی در صورت حمایت واقعی دولت از کارخانجات کاغذ در کشور وجود دارد.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگ‌تر و کامل‌تر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا