امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

صنعت طیور همچنان نیازمند واردات تکنولوژی

مشاور اتحادیه ماشین آلات کشاورزی رسته دام و طیور گفت: ایران در حال حاضر حرفی برای گفتن در تولید تجهیزات مورد نیاز صنعت طیور ندارد و همچنان نیازمند واردات آخرین تکنولوژی ها و تجهیزات برای تولیدات بهتر در این حوزه است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، کوروش غلامی احمدآبادی در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد افزود: ترکیه در بین کشورهای همسایه در تولید ماشین آلات کشاورزی به ویژه حوزه دام و طیور از وضعیت خوبی برخوردار است.

وی اظهارداشت: متاسفانه صنعتگران داخلی تاکنون نتوانسته اند نیاز صنعت دام و طیور کشور را به لحاظ تامین ماشین آلات و تجهیزات به نحو بایسته و شایسته برآورده کنند.

همچنین بخوانید

مشاور اتحادیه ماشین آلات کشاورزی گفت: دنیا امروزه درصنعت طیور با نژادهای بسیار پیشرفته از نظر مخزن ژنتیکی مواجه است.

وی افزود: هم اکنون نژاد هایی در عرصه پرورش مرغ گوشتی وجود دارد که در فاصله ۴۰ تا ۵۰ روزه می توانند به وزن ۲.۵ تا ۳ کیلو گرم برسند.

غلامی اضافه کرد: جدا از این در حوزه پرورش مرغ تخمگذار نیز نژادهایی وجود دارد که دارای بازدهی تولید ۹۶ تا ۹۸ درصدی است.

وی با بیان اینکه نژاد های پر بازده مزبور از خارج وارد می شود، ادامه داد: مرغداران برای رسیدن به این سطح از تولید بطور طبیعی نیازمند تامین تک تک موارد تاثیرگذار در تولید هستند که یکی از این موارد بسیار مهم تجهیزات بهینه و به روز دنیاست.

عضو هیئت مدیره اتحادیه ماشین آلات کشاورزی نیز در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد گفت: مواد اولیه ای مختلفی منجمله آهن آلات برای تولید تجهیزات مورد نیاز صنعت طیور اعم از رسته گوشتی و تخمگذار احتیاج است.

پیام کرمانی افزود: تولید کنندگان حوزه مدنظر امروز متاثر از مباحث ارزی و تلاطم بازار در تامین مواد اولیه با مشکلات زیادی دست به گریبانند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: ایران در حال حاضر به لحاظ تولید مرغ و تخم مرغ از موقعیت مناسبی در سطح خاورمیانه، آسیا و حتی در جهان برخوردار است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه ماشین آلات کشاورزی گفت: صنعت طیور کشور امروز با چالش های متعددی رو به روست.

وی در ادامه افزود: اگر این چالش ها بخواهند بر همین روال ادامه دار و به تبع خروج سرمایه در صنعت طیور تداوم داشته باشد بدون شک کشتی این صنعت در آینده به گل خواهد نشست.

برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۰ صبح به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «حمیده رضا سلطانی و مهدی شیار» با هدف معرفی، ترویج، و تبلیغ کالای ایرانی، تولید داخلی و حمایت ازتولید کنندگان داخلی و مقابله با مصرف بی رویه کالای خارجی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا