صنعت، معدن، تجارت

بسته حمایتی صنایع کوچک و متوسط به دولت ارائه می‌شود

تبریز – معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بابیان اینکه ارز دولتی به واردات مواد اولیه کالاهای اساسی تخصیص می‌یابد گفت: به‌زودی بسته حمایتی صنایع کوچک و متوسط را به دولت ارائه می‌دهیم.

صادق نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه به‌زودی بسته حمایتی صنایع کوچک و متوسط را به دولت ارائه می‌دهیم، اظهار داشت: روز یکشنبه هفته آینده بسته حمایتی صنایع کوچک و متوسط در نمایشگاه صنایع کوچک و متوسط با حضور رئیس‌جمهور و معاون وی به دولت ارائه خواهیم داد.

وی افزود: بسته حمایتی در حوزه تأمین، منابع ارزی، تسهیلات و اختیارات که مجموعاً در قالب بسته حمایتی صنایع کوچک و متوسط است به رئیس‌جمهور ارائه می‌دهیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ۲۹ قلم کالای اساسی که اخیراً اعلام شد که تنها یک بخش شامل ۷۵۰ قلم کالا می‌شود که می‌توان به کاغذ، خمیرکاغذ، مواد اولیه مربوط به تولید روغن اشاره کرد که ارز ۴۲۰۰ تومانی دولتی دریافت می‌کنند.

دولت ارز مورد نیاز تولیدکنندگان را بدون محدودیت تأمین می‌کند

نجفی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: هراندازه که تولیدکنندگان کالاهای اساسی برای واردات مواد اولیه نیاز به ارز ۴۲۰۰ تومانی دولتی داشته باشند دولت بدون محدودیت تأمین می‌کند.

وی از تخصیص ارز ثانوی به واحدهای تولیدی توسط دولت خبر داد، خاطرنشان کرد: ارز ثانوی برای صادرات در مقابل واردات و ارزی که از صرافی‌ها می‌گیرند به واحدهای تولیدی اختصاص می‌یابد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه ممنوعیت واردات ۳۳۰ قلم کالا به کشور اعلام‌شده است، تصریح کرد: امروز در حل مشکلات اقتصادی نیاز به جهادی داریم که در دوران دفاع مقدس داشتیم و از طرفی سران قوا به بانک‌ها بخشنامه کرده‌اند تا به خاطر بدهی واحدهای تولیدی را تعطیل نکنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا