بین الملل

اوج گرفتن سهام چین اضطراب بازار را آرام کرد

اوج گرفتن سهام چین کمک کرد تنش‌های اخیر تجاری تا حدی خنثی شوند و با گمانه‌زنی‌هایی در مورد احتمال حمایت دولت چین از شرکت‌های تکنولوژی داخلی، شاخص شرکت‌های بزرگ شانگهای ۲.۷ درصد جهش کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، بازار سهام آسیا روز پنج‌شنبه اوج گرفتن سهام چین کمک کرد تنش‌های اخیر تجاری تا حدی خنثی شوند.با گمانه‌زنی‌هایی در مورد احتمال حمایت دولت چین از شرکت‌های تکنولوژی داخلی، شاخص شرکت‌های بزرگ شانگهای ۲.۷ درصد جهش کرد. این آخرین اقدام از سری اقدامات تقویت کننده رشد اقتصادی است که پکن با بدتر شدن مناقشات تجاری با آمریکا، انجام می‌دهد.

امید به هزینه‌کردهای بیشتر در بخش زیرساخت چین هم بخش‌های مربوط به منابع صنعتی، شامل سنگ آهن و مس، تقویت شدند. سود سهام چین باعث شد تا گسترده ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی بدون سهام ژاپن، ضررهای اوایل امروز را جبران کرده و ۰.۵ درصد رشد کند.

همچنین بخوانید

اما این آرامش هنوز به بازارهای اروپایی نرسیده است و داده‌ها نشان می‌دهد فوتسی انگلیس ۸ واحد و داکس فرانکفورت ۴ واحد پایین‌تر باز خواهند شد و کاک پاریس بدون تغییر خواهد ماند. نیکی ژاپن دچار لغزشی ۰.۲ درصد شد. این شاخص با افت غافل‌گیرکننده سفارشات ماشین‌آلات صنعتی و مهندسی، تحت فشار قرار گرفت.

اما در بازار ارز، روبل به پایین‌ترین نرخ خود از اواخر ۲۰۱۶ تا کنون رسید و نرخ دلار در برابر روبل ۳.۳ درصد جهش کرده و به ۶۵.۷۴ روبل در برابر هر دلار رسید. شاخص دلار اندکی تقویت شد و به نرخ ۹۵.۱۲۴ واحد رسید، در حالی‌که در برابر ین افت کرده و به نرخ ۱۱۰.۹۵ ین رسید. دلار در روز چهارشنبه تا نرخ ۱۱۱.۴۴ ین هم بالا رفته بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا