بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

رقابت تنگاتنگ شرکت های PSP چالش اصلی صنعت پرداخت

مدیر عامل شرکت فن آوا کارت رقابت تنگاتنگ بین شرکت های پرداخت و نوسانات نرخ ارز را از بزرگترین چالش های صنعت پرداخت در سال ۹۷ دانست.

همچنین بخوانید

علی نوروزی در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا گفت:حدود ۶ میلیون کارتخوان فروشگاهی در کشور وجود دارد و رقابت سالمی نیز برای نصب این ابزار پذیرش در بین شرکت های psp وجود ندارد به گونه ای که برخی شرکت ها از میزان سود خود کاسته تا در تعداد نصب کارتخوان های فروشگاهی پیشتاز باشند.

وی تصریح کرد: عمر مفید یک پایانه فروشگاهی در دنیا پنج سال است ولی این عدد در ایران به دو سال تقلیل یافته است. برخی از شرکتها چون سود خود را در گرو فروش بیشتر کارتخوان های فروشگاهی می دانند بعد از دو سال یک کارتخوان فروشگاهی جدید با تخفیف به مشتریان خود ارائه می دهند.

نوروزی یادآور شد: تعداد  کارتخوان های فروشگاهی دست دوم  در دنیا در حال حاضر بسیار زیاد بوده زیرا مسیر پرداخت به سمت درگاه های نوین پرداخت تغییر کرده است. این در حالی است که در ایران نسبت به خریدو نصب این پوزهای دست دوم اقدام می کنند زیرا معتقدند این صنعت در کشور با شیب ملایمتری حذف می‌شود و کماکان زنده خواهد بود.

مدیر عامل شرکت فن آوا کارت خاطر نشان کرد:درگاه های پرداخت اینترنتی و موبایلی سهمی در حدود ۱۰ درصد در کل صنعت پرداخت دارند که به مرور این سهم افزایش می یابد. همچنین با اعمال تحریم ها که واردات کارتخوان های فروشگاهی با معضل مواجه کرده که این مهم بر رشد درگاه نوین تاثیر گذار است.

وی اذعان داشت: این عوامل شکوفایی پرداخت های مبتنی بر QR کد و NFC در کشور خواهد شد.

نوروزی با تاکید بر این که حوزه پرداخت های اینترنتی و موبایلی از اولویت‌های مهم این شرکت در سال ۹۷ است، گفت: این شرکت در سال ۹۶ با رشد ۸۰ درصدی در درگاه پرداخت اینترنتی و موبایلی به نسبت سال ۹۵ مواجه شده وهدف گذاری این شرکت در سال ۹۷ نیز رشد در این دوبخش است.

وی با تاکید بر وجه تمایز این شرکت به نسبت سایر رقبا گفت: نقطه تمایز و اختلاف جدی فنآوا کارت با بقیه سرویس دهنده های صنعت پرداخت همکاری با ۱۳ بانک در کشور است. این شرکت دارای زیرساخت مناسب و صاحب تکنولوژی است و برخی بانک ها در حال حاضر از سوئیچ نفیس این شرکت استفاده می کنند.

نوروزی خاطر نشان کرد: این شرکت قصد دارد در سال جاری سوئیچ نفیس را با اخذ تاییدیه های مراجع ذیصلاح بعنوان سوئیچ شاپرک در کشور مطرح کند و طبق برنامه ریزی و هدفگذاری که انجام شده تلاش داریم در این امر مطابق برنامه اقدامات لازم را انجام دهیم.

مدیر عامل شرکت فن آوا کارت گفت: سوئیچ  مذکور تولیدی شرکت است که این مهم منجر شده که هر نوع امکان را بتوانیم بر روی آن عملیاتی کنیم. این شرکت در حال حاضر در سراسر کشور۴۲۶ هزار پایانه دارد که از این تعداد  ۱۵۷ هزارپایانه از زیرسوئیچ های نفیس استفاده می کنند.

 وی با اشاره به چالش های صنعت پرداخت در سال ۹۷ اظهار داشت: رقابت ناسالم بین شرکت های پرداخت الکترونیک، نوسانات نرخ ارز که تامین تجهیزات و زیر ساخت های را با مشکل مواجه کرده و همچنین نبود سرمایه های انسانی متخصص از بزرگترین چالش ها در سال جاری است.

منبع

ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا