بانک و بیمهطلا و ارز

تاثیر بسته جدید ارزی بر بازار سکه

رییس اتحادیه فروشندگان طلا از ادامه روند کاهشی قیمت‌ها در بازار امروز خبر داد و گفت: طلا سیر معمول خود را طی می‌کند و تقریبا با قیمت‌های جهانی برابر است اما سکه حباب دارد که امیدواریم به زودی برطرف شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از ایسنا، ابراهیم محمدولی اظهار کرد: قیمت‌ها در بازار طلا و سکه همچون روز گذشته روند کاهشی در پیش گرفته است. به طوریکه تا ساعت ۱۴ امروز (چهارشنبه) سکه تمام طرح جدید سه میلیون و ۳۵۰ هزار تومان فروخته شده است.

همچنین بخوانید

وی افزود: قیمت سکه تمام طرح قدیم سه میلیون و ۵۰ هزار تومان، نیم سکه یک میلیون و ۶۲۰ هزار تومان و ربع سکه نیز ۸۵۰ هزار تومان خرید و فروش شده است.

به گفته رییس اتحادیه فروشندگان طلا، سکه گرمی ۴۶۰ هزار تومان قیمت دارد و هر مثقال طلای ۱۷ عیار یک میلیون و ۱۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان است. همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار هم  ۲۶۵ هزار و ۴۵۰ تومان در طلافروشی‌ها داد و ستد می‌شود.

محمدولی اظهار امیدواری کرد که روند کاهشی و آرامش بر بازار حاکم باشد که مردم بتوانند به راحتی خرید کنند.

رییس اتحادیه فروشندگان طلا تصریح کرد: اگر دولت سیاست‌های خود را مدیریت و به تعهداتش به موقع و درست عمل کند، طبیعتا بسته جدید ارزی اثرگذار خواهد بود. اما اگر همچون گذشته سیاست ها به موقع و مدیریت شده نباشند، بدون اثر خواهد بود و التهاب مجدد پیش می‌آید.

به گفته وی، روند کاهشی قیمت تا جایی می‌تواند ادامه‌دار باشد که قیمت سکه با قیمت طلا یکسان شود انتظار داریم که این اتفاق بیفتد.

 

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا