صنعتصنعت، معدن، تجارت

حرفه ای گری و اخلاق رسانه اعتماد مخاطب را حفظ می کند

معاون وزیر صنعت و رئیس هیئت عامل ایدرو در نشست صمیمی با تنی چند از استادان پیشکسوت روزنامه نگاری گفت : پرورش علمی خبرنگاران کارآزموده که حرفه ای گری و اخلاق رسانه ای را سنجه کار خود قرار می دهند، علاوه بر حفظ اعتماد مخاطب اثر بخشی عمیق تر رسانه های داخلی را موجب می شود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی ، منصور معظمی که در نشست گرامیداشت استادان پیشکسوت خبر سخن می گفت، شرایط خاص جامعه امروز را نیازمند نقش آفرینی امید بخش و نظارت گر خبرنگاران و رسانه ها برشمرد که در این مسیر جایگاه استادان و معلمان رسانه بیش از پیش حیاتی قلمداد می شود.
معاون وزیر صنعت ، معدن وتجارت ضرورت نوآوری ، بازآموزی مستمر و روزآ مد سازی دانش و مهارت ها را در این عرصه به دلیل سرعت تغییرات جهانی آن، فرایندی مهم به ویژه برای خبرنگاران عرصه صنعت و تولید ارزیابی کرد .
علی اکبر قاضی زاده استاد پرسابقه روزنامه نگاری نیز در این دیدار تاخیر و کندی یا بسته برخورد کردن دستگاه ها برای تشریح مسائل مهم برای مردم را یکی از شیوه های غیرعلمی برشمرد که ممکن است موضوعات عادی و سهل را در پناه اطلاعات کم مخاطبان تبدیل به موضوعات بحران ساز کند.
همچنین دکتر محمد مهدی فرقانی در این نشست گفت: دستگاه ها باید مردم را از طریق رسانه ها مورد حمایت داده ها و اطلاعات ساده و چکیده مهم قرار دهند تا التهاب های اجتماعی ناشی از ابهام کاهش یابد.
دکتر مجید رضائیان و حسن نمکدوست تهرانی در سخنانی مشکل خلاء جدید پیوست های رسانه ای و ارتباطی در طرح ها و پروژه های کشور اعم از بخش صنعت را یکی از موضوعات مورد غفلت برشمردند که این خلاء ها در بسیاری از موارد به تهدیدهای غیرضروی اجتماعی و کاهش آگاهی مخاطبان از تلاش های مهم می انجامد.
استاد فریدون صدیقی نیز بر لزوم ایجاد تقویت حس همبستگی اجتماعی برای حفظ منافع ملی بر پایه بیان صادقانه مشکلات از سوی مسئولان و پذیرش کاستی ها تاکید کرد .
در پایان این مراسم از دهه ها زحمت استادان پیشکسوت خبرنگاری و نیز نیم قرن تلاش رسانه ای استاد علی اکبر قاضی زاده همزمان با روز خبرنگار و سالروز تولد وی قدردانی شد .

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا