صنعت، معدن، تجارتمعدن

کسب دانش فنی اندازه گیری میزان خلوص داروهای فرآوری

مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران موفق به کسب دانش فنی اندازه گیری میزان خلوص داروهای فرآوری شد.

به گزارش آرمان اقتصادی از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، آزمایشگاه محیط زیست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با حمایت واحد HSEE ایمیدرو، دانش فنی اندازه گیری میزان خلوص داروهای فرآوری (گزنتات ها) را کسب کرد.

این موضوع، یکی از مهم‌ترین کلکتورهای (سطح ساز برای تسهیل در ایجاد آب گریزی در ذرات) آلی مورد مصرف در فلوتاسیون کانی های سولفیدی به شمار می آید.

با توجه به میزان بالای مصرف این مواد در بخش معدن و در عین حال، اثرات مخرب زیست محیطی آن، مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با در نظر گرفتن امکانات و تجهیزات پیش رو، تعیین کمی گزنتات ها و ارائه خدمات فنی در زمینه کیفیت گزنتات‌های وارداتی برای جلوگیری از ورود محصولات نامرغوب را در دستور کار قرار داد.

واحد آزمایشگاه محیط زیست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران خدمات آزمایشگاهی همچون«اندازه گیری میزان درصد خلوص (اکتیویته) گزنتات های صنعتی با روش های شیمیایی و مقایسه و انتخاب گزنتات های موجود در بازار» و «تعیین مقدار یون گزنتات با روش های تجزیه ای پیشرفته در مقادیر بسیار کم در آب فرایندی و برگشتی، پساب ورودی به سد باطله و پساب خروجی از کارخانه و…» را به معادن، صنایع و شرکت های وارد کننده گزنتات ارائه می کند.

از دیگر خدمات این آزمایشگاه، «خالص سازی اتیل گزنتات صنعتی با روش های آزمایشگاهی و تهیه گزنتات با درصد خلوص بالا» و «بررسی محصولات جانبی تجزیه گزنتات در محیط آبی در طول زمان و اندازه گیری میزان ۲CS حاصل از آن در هوا» است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا