امور زیربناییراه و ساختمانصوت

قیمت مسکن تا پایان شهریور بدون تغییر

نائب رئیس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور گفت: قیمت مسکن در کشور تا شهریورماه سال جاری افزایش یا کاهش نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسام عقبایی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به تجربه تلخ رشد نامتعارف قیمت طلا و ارز طی ماه های اخیر افزود: رشد قیمت مسکن در این مدت ۵۰ درصد در حالیکه افزایش نرخ ارز و طلا ۱۵۰ درصد بوده است.

وی همچنین اظهارداشت: طبق قاعده کاهش نرخ در بازار های موازی مانند ارز و طلا در قیمت مسکن بسیار تاثیر گذار است.

همچنین بخوانید

نائب رئیس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور گفت: پیش بینی می شود با وجود نبود توازن بین عرضه و تقاضا و رشد نامعتارف قیمت مسکن اگر عرضه کنندگان سطح قیمتی واحدهای مسکونی را متناسب با درآمد عمومی و قدرت خرید مردم نزدیک نکنند بدون شک بازار مسکن در نیمه دوم سال جاری با رکود مواجه خواهد شد.

وی در ادامه رشد ۵۰ درصد قیمت مسکن را یک عدد قابل توجه برشمرد و افزود: این رشد شاید در طول ۳۰ سال گذشته یک امر ثقیلی در رابطه با رشد درآمد عمومی مردم در مقایسه با قیمت مسکن باشد.

عقبایی ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر متوسط قیمت یک آپارتمان ۶۰ متری در تهران ۴۲۰ میلیون تومان است، یادآورشد: متاسفانه با افزایش نامتعارف قیمت مسکن بسیاری از دهک های جامعه از خرید سرپناه جا می مانند.

برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد بوده که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۱ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی» با هدف ارائه یک تصویر بزرگ‌تر و کامل‌تر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا