بورسبورس اوراق

عقب نشینی شاخص کل با شروع رالی خودرویی‌ها/ دلاری‌ها وارد فاز استراحت شدند

 

معاملات امروز بورس تهران که تحت تاثیر فشار فروش روز گذشته در منفی‌های قیمتی کار خود را آغاز کرد، تا این لحظه با تخلیه هیجان از سهام دلاری و چرخش به سمت سهام کوچکتر بازار، سبب افت بیش از ۱۸۰۰ واحدی شاخص کل شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، پس از ۹ روز صعود متوالی، امروز شاهد عقب نشینی شاخص کل از قله‌های فتح شده اخیر هستند. این در حالی است که افزایش اقبال به سهام کوچکتر همچون گروه ساختمانی و رایانه و خودرویی، شاهد سبزپوش شدن شاخص هم وزن هستیم.

در مجموع تا این لحظه شاخص کل با عقبگرد بیش از ۱۸۲۰ واحدی با ارتفاع ۱۳۱ هزار و ۷۳۱ واحد بازگشت. این در حالی است که شاخص هم وزن پس از چند روز متوالی نوسان در محدوده های منفی از دیروز وارد محدوده مثبت شد و امروز نیز تا یک ساعت گذشته به لطف حرکت مثبت گروه خودرو و ساختمانی شاهد سبزپوشی این شاخص بودیم. اما اکنون با افزایش فشار فروش این شاخص نیز به محدوده‌های منفی وارد شده است.

شاخص فرابورس هم با ریزش نسبتا قابل توجه روبرو بود و با افت ۳۲ واحدی به ارتفاع یک هزار و ۵۰۰ واحدی بازگشته است. البته گفتنی است بیشترین تاثیر منفی را معاملات «مارون»، «زاگرس» و «میدکو» بر آیفکس داشتند.در بورس نیز «فارس»، «فولاد» «پارس» و «کگل» بیشترین نقش را در ریزش شاخص داشتند.

همچنین تا این لحظه بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان در بورس و فرابورس دادوستد شده است که از ان میزان بیش از ۴۵۰ میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در این دو بازار اختصاص داشته است.

 

منبع
اقتصادآنلاین - مریم علیزاده

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا