بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

آمریکا ۱۶ میلیارد دلار از کالاهای چینی را شامل تعرفه ۲۵ درصدی کرد

دفتر نمایندگی تجارت ایالات متحده اعلام کرد که افزایش تعرفه ۲۵ درصدی بر روی ۱۶ میلیارد دلار از کالاهای چینی از بیست و سوم ماه جاری میلادی اجرا می شود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از سی ان بی سی، دفتر نمایندگی تجارت ایالات متحده فهرستی از کالاهای وارداتی چینی را که مشمول افزایش تعرفه ۲۵ درصدی می شوند را منتشر کرد که ارزش تقریبی آنها ۱۶ میلیارد دلار است.

دولت آمریکا اعلام کرد این اقدام به عنوان پاسخی به فعالیت های غیرمنصفانه تجاری چین در ارتباط با انتقال به زور فناوری و حقوق معنوی آمریکا اتخاذ شده است. دفتر نمایندگی تجارت ایالات متحده اعلام کرد که گمرک و حافظت مرزی آمریکا وضع تعرفه های جدید بر روی کالاهای وارداتی چینی را از بیست و سوم ماه جاری میلادی اجرا خواهد کرد. پیش از این ترامپ چین را تهدید به وضع افزایش تعرفه ۲۵ درصدی کرده بود.

البته آمریکا در ششم ماه جولای اقدام به وضع تعرفه اضافی بر روی ۳۴ میلیارد دلار کالاهای وارداتی چینی کرده بود. هفته گذشته چین در پاسخ به طرح پیشنهادی افزایش تعرفه از سوی آمریکا از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد که مشمول ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی می شود اعلام کرده بود که تعرفه ۲۵ درصدی به ارزش ۶۰ میلیارد دلار بر روی کالاهای وارداتی آمریکایی وضع می کند.

همچنین پکن اعلام کرده بود که چین اقدامات متقابل لازم را به منظور حفظ حقوق مشروع خود و منافع این کشور در صورتی که واشنگتن به ادامه افزایش تعرفه بر روی کالاهای وارداتی چینی ادامه دهد، محفوظ می داند.

منبع

ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا