بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

کاربران فعال پیام‌رسان‌های داخلی ۱۵ میلیون نفر شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مجموع نصب‌های فعال پیام‌رسان‌های داخلی نزدیک ۱۵ میلیون است، گفت: پیام‌رسان‌های داخلی راه جدی‌ برای کسب سهم بیشتر از بازار در پیش دارند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، محمدجواد آذری جهرمی درباره وضعیت امنیتی پیام‌رسان‌های مجازی در کشور، گفت: کمیسیون امنیت ملی مجلس از وزارت ارتباطات درخواست ارائه گزارشی از وضعیت امنیت فضای مجازی را داشت که در پی این درخواست از وضعیت امنیت و چارچوب‌های سامانه‌های پیاده‌سازی شده برای دفاع سایبری در برابر هجمه‌های که وجود دارد گزارش مفصلی به این کمیسیون ارائه شد و براین اساس تعداد تهاجمات، میزان تهاجمات شناسایی و دفع شده، سامانه‌ها و سازکارهای دیده شده از جمله مفاد این گزارش به شمار می‌آیند.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه مجموع نصب‌های فعال پیام‌رسان‌های داخلی نزدیک ۱۵ میلیون است، درخصوص آخرین وضعیت پیام‌رسان‌های داخلی، توضیح داد: طبق آخرین گزارش مرکز ملی فضای مجازی در مردادماه سال ۹۷ مجموع نصب‌های فعال (کاربران فعال) پیام‌رسان‌های داخلی نزدیک ۱۵ میلیون است؛ البته میان آنها فضای رقابتی ایجاد شده که این مسئله موجب رشد برخی و نزول برخی دیگر شده، همچنین این پیام‌رسان‌ها توانسته‌اند سهم بازار را در میان خود جا به جا کنند.

آذری جهرمی تاکید کرد: پیام‌رسان‌های داخلی راه جدی‌ برای کسب سهم بیشتر از بازار در پیش دارند. آذری جهرمی برآورد و برآیند فرآیندی تیم‌های فنی پیام‌رسان‌های داخلی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با این وجود این پیام‌رسان‌ها به لحاظ بازاریابی و حوزه‌های دیگر نیاز به تلاش بیشتری دارند و راه جدی‌ برای کسب سهم بیشتر از بازار در پیش دارند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تمامی مشکلات پیام‌رسان‌ها به زیرساخت‌های سخت‌افزاری مربوط نمی‌شود، توضیح داد: برخی مشکلات به مسائل نرم‌افزاری و معماری طراحی آنها باز می‌گردد به همین دلیل برخی از اپلیکیشن‌ها در حال تغییر مدل‌های نرم‌افزاری خود هستند و ما نیز به دنبال ایجاد فضای مناسب برای رشد بیشتر آنها هستیم.

منبع

ایبِنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا