بانک و بیمهطلا و ارز

پوند انگلیس بر مدار نزولی

با افزایش عدم قطعیت نسبت به بریگزیت و جنگ تجاری بین چین و آمریکا، پوند انگلیس در ضعیف ترین سطح خود در ۱۱ ماه اخیر قرار گرفته است.

به گزارش رویترز، اظهارات مقامات رسمی انگلیسی درباره بالا بودن احتمال عدم حصول توافق اقتصادی مشخصی بین انگلیس و اتحادیه اروپا در دوران پسابریگزیت، باعث شد هر پوند به ۱.۲۹۲۰ دلار کاهش یابد که ضعیف‌ترین سطح این ارز در ۱۱ ماه اخیر است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از ایسنا، دلار که به لطف انتشار صورت درآمد شرکت‌های آمریکایی هنوز رو به صعود است، در معاملات امروز نیز در برابر سبدی از ارزهای مهم جهانی افزایش داشت. به عقیده برخی تحلیلگران، تنش‌های تجاری به تقویت ارزش دلار در برابر ارزهای اروپایی چون یورو و پوند کمک کرده است.

یورو نیز کماکان در پایین‌ترین سطح پنج هفته اخیر خود به سر می‌برد و در تازه‌ترین معاملات به ازای ۱.۱۵۳۰ دلار مبادله شد. انگلیس که از ماه مارس سال آینده اتحادیه اروپا را ترک می‌کند، به دنبال دستیابی به توافقی برای باقی ماندن در بازار واحد و اتحادیه گمرکی اروپاست که تاکنون با پاسخ منفی از جانب مقامات دیگر کشورهای عضو مواجه شده است.

هشت ماه مانده به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، هنوز توافقی مشخص بین لندن و بروکسل بر سر جزئیات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به دست نیامده است. دیروز وزیر تجارت خارجی انگلیس شانس نرسیدن به توافق با اتحادیه اروپا را بیشتر از دستیابی به توافق ارزیابی کرده بود. پیشتر مارک کارنی- رئیس بانک مرکزی انگلیس – نیز در مصاحبه با بی بی سی ‌گفت: فکر می‌کنم احتمال نرسیدن به توافقی مشخص با اتحادیه اروپا بالاست.

منبع

اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا