ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

هجوم ویروس تراشه‌ساز اپل را فلج کرد

به نظر می‌رسد که فعالیت‌های شرکت تایوانی تولیدکننده تراشه TSMC، تحت تاثیر حمله ویروسی به سیستم‌هایش به شدت مختل شده و بدین ترتیب تامین تراشه‌های مورد نیاز اپل نیز به تعویق خواهد افتاد.

به گزارش آرمان اقتصادی، به نقل از وب سایت هکرنیوز، چند روز پیش بود که اخباری مبنی بر هجوم یک ویروس خطرناک به تجهیزات و سیستم‌های رایانه شرکت تایوانی تولید تراشه و پردازنده تحت عنوان TSMC که تراشه‌های موردنیاز اپل و گوشی‌های آیفون را تامین می‌کند، منتشر شد.

شرکت تایوانی TSMC به‌عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان تراشه پردازنده در جهان، اعلام کرده که برخی از تجهیزاتش مورد حمله بدافزاری و هجوم یک ویروس خطرناک قرار گرفته است.

این شرکت همچنین با انتشار بیانیه‌ای در روز جمعه اعلام کرد که متخصصان امنیت سایبری مربوطه، در حال کار برروی این مساله و برطرف کردن مشکلات بوجود آمده هستند و به زودی مشکل امنیتی حاصل از حمله ویروسی و بدافزاری برطرف خواهد شد .اما به نظر می‌رسد که این شرکت هنوز نتوانسته به حالت عادی بازگردد و خط تولید تراشه و پردازنده‌های موردنیاز گوشی‌های آیفون را شروع کند.

بنابراین بسیاری از کارشناسان و منابع آگاه اعلام کرده‌اند که فعالیت‌های تولید تراشه این شرکت و تامین پردازنده‌های موردنیاز آیفون تا حد زیادی به حالت تعلیق درآمده و ممکن است اپل برای تامین تعداد قطعات موردنیازش برای معرفی و عرضه آیفون‌های جدید ۲۰۱۸ با مشکل مواجه شود.

به عبارتی دیگر، می‌توان گفت که این شرکت تراشه‌ساز در حال حاضر با هجوم و حمله یک ویروس خطرناک و مهلک فلج شده است و نمی‌تواند با تمام ظرفیت، فعالیت‌های موردنظر خود را انجام دهد.  طبق اخبار قبلی، در نیمه دوم سال جاری ۲۰۱۸ میلادی باید منتظر معرفی و رونمایی اپل از سه گوشی جدید باشیم که قرار است بعنوان جایگزین‌های آیفون ۱۰ کنونی وارد بازار شوند.

اپل آیفون‌های ۲۰۱۸ را در دو نسخه ۵.۸ و ۶.۵ اینچی با صفحه نمایش اولد و یک نسخه ارزان‌ قیمت‌تر ۶.۱ اینچی با نمایشگر ال سی دی معرفی و روانه بازار خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا