ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

حمایت جدی وزارت ارتباطات از پروژه‌های فضایی/مشکلی برای تامین بودجه وجود ندارد

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام حمایت جدی وزارت ارتباطات از برنامه‌ها و پروژه‌های حوزه فضایی کشور گفت: از نظر اعتباری مشکلی برای تامین بودجه مورد نیاز پروژه های فضایی وجود ندارد و در تعامل با سازمان فضایی ایران و پژوهشگاه فضایی، از لحاظ برنامه ای دغدغه کمتری داریم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی مهندس سیروس موثقی در جلسه بررسی برنامه‌های سال ۹۷ سازمان فضایی ایران ضمن اشاره به برنامه‌های فضایی کشورهای در حال توسعه افزود: برنامه‌های فضایی کشور باید دستاورد محور بوده و این دستاوردها باید منجر به توسعه و رونق اقتصادی بخش فضایی کشور شود.

مهندس موثقی ارتباط بین بخش فضایی کشور با مراکز علمی و صنعتی را یکی از الزامات این حوزه دانست و خاطر نشان کرد: برنامه‌های تدوین شده باید در راستای نیازهای واقعی جامعه و منطبق با توسعه اقتصادی کشور باشد تا خروجی آنها باعث ایجاد و رونق کسب و کار و بهبود شرایط اقتصادی کشور شود.

همچنین بخوانید

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان فضایی ایران، موثقی نهادسازی را یکی از شرایط لازم برای موفقیت اجرای برنامه‌ها دانست و بر لزوم تسریع در پیشرفت پروژه‌های حوزه فضایی تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا