بانکبانک و بیمه

تسهیلات بانک ملی ایران، بازوی حمایتی اقتصاد کشور

بانک ملی ایران با توجه ویژه به بخش های مختلف تولید، صنعت، بازرگانی و… به عنوان موتورهای محرک اقتصاد کشور، بخش عمده ای از نیاز تسهیلاتی این بخش ها را مرتفع و اعتبارات قابل توجهی را اختصاص داد.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، از ابتدای مردادماه سال گذشته تا پایان خردادماه سال جاری و در آستانه یک سالگی دولت دوازدهم، این بانک ۷۳۴ هزار و ۶۴۱ میلیارد ریال تسهیلات در یک میلیون و ۸۲۰ هزار و ۳۰۸ فقره به بخش های مختلف اقتصادی پرداخت کرده است.

بخش صنعت و معدن بیشترین سهم از تسهیلات پرداختی بانک ملی ایران در مدت مذکور را داشته و بنگاه های این بخش ۹۹ هزار و ۸۹ میلیارد ریال تسهیلات در ۲۸ هزار و ۷۸۱ فقره دریافت کرده اند.

سهم بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی نیز از تسهیلات بانک به بخش های مختلف اقتصادی، بالغ بر ۶۴ هزار و ۷۲۳ فقره به ارزش ۲۸ هزار و ۳۳۱ میلیارد ریال بوده است.

همچنین بخش مسکن و ساختمان نیز به عنوان یکی از مهم ترین محرکه های رونق اقتصاد کشور همواره مورد توجه بانک ملی ایران بوده و از این رو تخصیص ویژه تسهیلات به این بخش همواره در دستور کار بانک قرار داشته است.

بر این اساس در مدت مذکور، ۱۷ هزار و ۳۳۴ میلیارد ریال تسهیلات در ۶۵ هزار و ۹۶۴ فقره به بخش مسکن و ساختمان پرداخت شده است. بنگاه های بخش بازرگانی نیز ۱۲۰ هزار و ۵۰۸ فقره تسهیلات به ارزش ۶۸ هزار و ۸۸۹ میلیارد ریال دریافت کرده اند.

طی حدود یک سال ابتدای دولت دوازدهم همچنین یک میلیون و ۵۳۹ هزار و ۶۲۷ فقره تسهیلات نیز به ارزش ۵۱۶ هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال به بخش خدمات و ۷۰۵ فقره تسهیلات به ارزش چهار هزار و ۱۰۷ میلیارد ریال به بخش صادرات پرداخت شده است.

رونق فعالیت تجار با تسهیلات مضاربه بانک ملی ایران

بانک ملی ایران همچنین با پرداخت تسهیلات در قالب مضاربه، نقدینگی و سرمایه مورد نیاز بنگاه ها و فعالان اقتصادی برای خرید و فروش کالا در داخل کشور ( بازرگانی داخلی) و خرید و صدور کالا به خارج از کشور (صادرات) را نیز تامین کرده است تا از این طریق اشخاص حقیقی یا حقوقی فعال در بخش های بازرگانی بتوانند  فعالیت تجاری خود را توسعه دهند.

بر این اساس بانک ملی ایران در راستای تعاون، همکاری و حمایت از تجار و بازرگانان، جهت خرید و فروش کالا و رونق تجارت داخلی در مدت مذکور، تعداد ۸۷ هزار و ۴۲۶ بنگاه را تامین مالی کرده است که ارزش ریالی آن به ۵۶ هزار و ۸۸۵ میلیارد ریال می رسد.

بازگشت نقدینگی پیش از موعد سررسید با تسهیلات خرید دین

 همچنین بانک ملی ایران فرصتی را فراهم کرده تا دارندگان اسناد و اوراق تجاری، نقدینگی خود را پیش از موعد مقرر و سر رسید دریافت کنند. این تسهیلات فرصتی برای بخش های اقتصادی و اشخاص حقیقی و حقوقی است که نیاز به نقدینگی دارند اما اوراق و اسناد تجاری آنها دارای مهلت پرداخت دیرتری نسبت به زمان مورد نیازشان است. این بانک طی مدت مذکور، تعداد پنج هزار و ۲۳۷ فقره تسهیلات خرید دین پرداخت کرده است که ارزش ریالی این تسهیلات به ۱۲ هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال می رسد.

از دیگر اقدامات بانک ملی ایران طی این مدت، پرداخت تسهیلات  بخش قرض الحسنه بوده است که تعداد ۳۸۰ هزار و ۸۵۳ فقره تسهیلات به ارزش ریالی ۴۰ هزار و ۴۵۸ میلیارد ریال به بخش های مختلف اقتصادی پرداخت کرده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا