ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

امکان مدیریت چالش‌های محیط زیست و اشتغال با داده‌های ماهواره‌ای

رییس سازمان فضایی گفت: امروز این امکان وجود دارد که مهمترین چالش‌های کشور در حوزه‌های محیط زیست، منابع آب، گرد و غبار، مدیریت بلایا و اشتغال را با استفاده از داده‌های ماهواره‌ای مدیریت کرد و در جهت رفع آن نقش‌آفرینی کنیم.

به گزارش آرمان اقتصادی، دکتر براری در جلسه بررسی پیش‌نویس سند اقدام مشترک به اشتراک‌گذاری و آزادسازی داده‌های مکان محور از سوی نهادهای حاکمیتی کشور که در سازمان فضایی برگزار شد، ضمن تشکر از تشریک مساعی بوجود آمده در کشور برای به اشتراک‌گذاری و آزادسازی داده‌های غیرحاکمیتی، افزود: امروزه دیتاها تبدیل به نماد ثروت و قدرت شده‌اند و کشوری قدرتمندتر است که دیتای بیشتری دارد و یا از این دیتا ارزش افزوده بیشتری خلق می‌کند.

وی با اشاره به برنامه‌های کشورهای درحال توسعه برای جمع‌آوری دیتا و ایجاد شبکه فراگیر مشتریان، اظهار کرد: دسترسی آسان به داده‌ها و تعامل‌پذیری بین مالکان داده‌های با ارزش٬ خلق ثروت می‌کند و خوشبختانه هم‌اکنون ۵ سازمان حاکمیتی کشور که صاحب کلان داده با ارزش هستند، در راستای به اشتراک‌گذاری و آزادسازی داده‌های غیرحاکمیتی خود به یک گفتمان مشترک رسیده‌اند.

همچنین بخوانید

رئیس سازمان فضایی ایران در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با آزادسازی این داده‌ها و یکپارچه‌سازی آنها، بخش خصوصی می‌تواند با ایجاد یک شبکه فراگیر از مشتریان، ارتباط بین داده و نیاز را برقرار کرده و از طریق ارائه سرویس‌های نوآورانه خلق ثروت کند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تاکید بر شناسایی موانع قانونی پیش رو و رفع آن گفت: امروز این امکان وجود دارد که مهمترین چالش‌های کشور در حوزه ‌های  محیط زیست، منابع آب، گرد و غبار، مدیریت بلایا و اشتغال را  با استفاده از داده‌های ماهواره‌ای مدیریت کرد و در جهت رفع آن نقش آفرینی کنیم.

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان فضایی ایران، براری ضمن تاکید بر توسعه زنجیره علم و اقتصاد در کشور افزود: بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری تولید علم باید در راستای حل معضلات نظام باشد و در این راستا نباید از هیچ کوششی دریغ کنیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا